Na vier jaar lang zeuren mag ik eindelijk een eigen pony hebben!
Ik heb al bij een paar pony's gekeken, waarvan twee best leuk waren. Ik ben echter wel aan het twijfelen of het de juiste zijn. De ene is 11 en de ander 10, ze hebben allebei L dressuur, L springen en B sgw gereden. Ik ben bang dat ik op zo'n pony sneller uitgekeken ben omdat ze al meer hebben gedaan, en dus ook meer dingen kennen die je ze niet meer hoeft te leren.
Op sporthorses.nl kwam ik laatst ook een 5 jarige new forest tegen. Er stond in de beschrijving dat er best veel al mee gedaan is (buitenritten, oefenparcoursen van, ik gok, 60/70 cm, dressuurmatig goed gereden, etc). Deze pony trok meteen mijn aandacht omdat hij wat jonger is.
Ik heb mijn vriendin, die al vrij lang een eigen pony heeft, om advies gevraagd qua leeftijd. Zij zegt dat ik beter een oudere kan nemen omdat 'dit mijn eerste eigen pony is en een jonge pony is lastiger. Als je bij een jonge pony iets fout doet is het gelijk verpest. Je moet er vaker heen omdat je veel moet trainen wil je iets bereiken.'
Ik heb nu zeven jaar vooral recreatief gereden maar ik wil met mijn eigen pony na een tijd trainen de sport in. Wat is jullie advies? Een oudere nemen of toch een kijkje nemen bij de jongere pony?
). Mij werd verteld dat het slimmer is om voor een oudere/ervaren pony te kiezen, dit omdat je hier zelf veel van kan leren en zeker omdat jij ook de sport in wilt gaan is het leuker om een pony te kopen die al wat kan en waar je eigenlijk "meteen" mee wedstrijdjes kan gaan rijden. En aangezien je leeftijd (ben 14 dus ja
) is een jonge pony ook niet handig aangezien de training die de pony nodig heeft.
Was dat balen zeg... Ik wou natuurlijk meteen kunnen rijden
Ondertussen heb ik 2 paarden en mijn shet nog... Maar ben nu ook 27 jaar...