Ervaringen minderjarig werken in het buitenland met paarden?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Weidemaatje

Ervaringen minderjarig werken in het buitenland met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 21:45

Hooi!

Ik wil later graag in het buitenland wonen, ik zit nu in het 4de en wil al mijn hele leven in Zuid-Frankrijk/Spanje wonen. Nou zag ik op internet iemand die een maand naar een manege-achtig iets ging waar zij 5 uurtjes werkte per dag en in ruil kreeg ze inwoning en geld. Dit lijkt me heel erg fijn om een keer te doen als ik mijn examens heb gehad (in april heb ik al zomervakantie), of gewoon voor een weekje in een schoolvakantie. Ik denk niet dat het gaat lukken om een weekje te doen want dat is wel heel erg kort, maar het is handiger ivm keuze voor mijn studie dus daarom zeg ik het even. Ik ben 15 jaar en volgend jaar in mei pas 16 dus ik weet niet of het zelfs mogelijk is. Vervoer word sowieso geregeld door mijn ouders. Het hoeft niet persee werk te zijn maar gewoon iets waardoor ik in het buitenland kan zijn met paarden om me heen. Liever geen kamp ofzo want ik zoek juist iets waarbij ik meer zelfstandig ben. Heeft iemand ervaringen? Tips? Sites waar ik op kan kijken? Ik hoor het graag! Ook mijn PB staat open.

Groetjes,
Yvonne
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 02-10-17 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:47

Je zou eens op websites als yardandgroom of workaway kunnen kijken.

Edit:
In de FAQ van workaway staat wel dit:
What is the minimum age for using the website?
You must be 18 years old to register for a profile. The minimum age for volunteering in most countries is 18. Minors accompanied with their parents are also accepted on some family projects.

Het is dus goed mogelijk dat het lastig gaat worden om iets te vinden.

Weidemaatje

Re: Ervaringen werken in het buitenland met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 21:55

@destination: Dat dacht ik al! Ik hoop echt dat ik wat ga vinden, mijn ouders staan er 100% achter in ieder geval.

Jildau

Re: Ervaringen minderjarig werken in het buitenland met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 01:29

En ik denk dat 5 uurtjes per dag werken op een paardenbedrijf ook wel lastig kan worden omdat de werkdagen vaak veel langer zijn.

Wel heel stoer dat je zoiets wilt doen! Leer je denk ik heel veel van. :)

Weidemaatje

Re: Ervaringen minderjarig werken in het buitenland met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 09:00

@jildau: 5 uur was een voorbeeld, meer of minder kan natuurlijk altijd. Dankjewel! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie