wat doen jullie bij stomme rea's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetskie15

wat doen jullie bij stomme rea's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:27

net een topic geplaatst over nepmaneges, om er gezellig over te praten, krijg ik allemaal stomme rea's (geen gescheld ofzo)

wat doen jullie als zoiets gebeurd?

Supervixen

Re: wat doen jullie bij stomme rea's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:29

Rea's?? :')
Ik denk dat ik een generatiekloof voel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:31

Reacties.
Is dat nou zo'n lang woord om uit te typen?

JetloveIndra schreef:
net een topic geplaatst over nepmaneges, om er gezellig over te praten, krijg ik allemaal stomme rea's (geen gescheld ofzo)

wat doen jullie als zoiets gebeurd?

Gewoon negeren en even nadenken voordat je een topic plaatst.
Sommige dingen worden snel uitgelachen.
Bokkers hebben over het algemeen geen blad voor de mond.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 02-10-17 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:31

Zit net toevallig dat topic te lezen.
Vind de reacties niet raar of stom. Mensen wijzen terecht op het misbruiken van foto's.
Je kan daar boos over worden of je aangevallen voelen maar het gaat mensen niet om jou persoonlijk maar om het feit dat dit soort dingen gebeuren.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:32

fleurtjeuh schreef:
Reacties.

Opend ze een topic omdat ze ergens stomme reacties op krijgt, krijgt ze hier ook stomme reacties. :p

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:32

Was te verwachten die reacties

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:35

je moet er rekening mee houden dat iedereen mag reageren, en dus terecht kritiek kunnen geven, je kan je daar heel aangevallen door voelen maar je kan ook begrijpen dat die mensen het beste met je voor hebben en jou ermee willen helpen en ''beschermen'' tegen boetes en andere ingewikkelde zaken met de foto's.
Het is heel leuk dat mensen zo'n ''manege'' beginnen, maar het is vaak handig dat ze zich eerst een beetje in de consequenties verdiepen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:46

Lieve TS, welkom in de volwassen wereld. Je gaat nou eenmaal niet altijd overal positieve reacties op krijgen. Nu niet en nooit niet. Het maakt niet uit wat het is, er is altijd wel iemand die het stom vindt of het niet met jee eens is. Het beste kun je leren daar gewoon mee om te gaan: eventuele lering trekken uit kritisch geformuleerde reacties en de rest lekker negeren. Schouders ophalen en weer verder.

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:48

_fairytale schreef:
je moet er rekening mee houden dat iedereen mag reageren, en dus terecht kritiek kunnen geven, je kan je daar heel aangevallen door voelen maar je kan ook begrijpen dat die mensen het beste met je voor hebben en jou ermee willen helpen en ''beschermen'' tegen boetes en andere ingewikkelde zaken met de foto's.
Het is heel leuk dat mensen zo'n ''manege'' beginnen, maar het is vaak handig dat ze zich eerst een beetje in de consequenties verdiepen.

ik begrijp de reacties ook, maar ik heb zelf niet een nepmanege, ik begrijp dat het vervelend is als je paard wordt gebruikt, maar ik vroeg om gezellig kletsen, en of meer mensen ze volgen,
niet om allemaal reacties over copiright enzo :)
maar ik begrijp ze wel

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 19:48

Memories schreef:
Lieve TS, welkom in de volwassen wereld. Je gaat nou eenmaal niet altijd overal positieve reacties op krijgen. Nu niet en nooit niet. Het maakt niet uit wat het is, er is altijd wel iemand die het stom vindt of het niet met jee eens is. Het beste kun je leren daar gewoon mee om te gaan: eventuele lering trekken uit kritisch geformuleerde reacties en de rest lekker negeren. Schouders ophalen en weer verder.

bedankt :) <3

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:53

Het is ook een best, hoe zal ik het zeggen, gevoelig onderwerp

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:45

Denken of de mensen gelijk hebben en dan goed en nuttig antwoord geven :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:03

Supervixen schreef:
Rea's?? :')
Ik denk dat ik een generatiekloof voel.

Rea,s zijn de kinderen van Chris Rea. :j Dat je dat niet snapt joh! :+

TS: Aan de ene kant banketstaaf dst je topic overgenomen is, aan de andere kant heb je net iets aan het licht gebracht wat een hoop mensen doet wakker schudden en wat waarschijnlijk gewoon illegaal is. Je mag niet zomaar fotos overal vandaan plukken als er een logo opstaat en ja, dan kan je dit soort reacties verwachten. Het is ook niet zo slim om zo,n topic te openen maar ik denk dat een hoop mensen je kunnen bedanken. Anders hadden ze dit nooit geweten.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:14

Niet denken dat het aan jou ligt, het is gewoon een nogal gevoelig onderwerp. Vroeger en vele van ons deden ook dat soort dingen zoals nep-maneges, alleen was het vroeger nog tekenen, en ja, nu is er een generatie die van jongs af aan begint met socialmedia en dan krijg je ipv tekenen dat ze plaatjes opzoeken. Maar mensen die hun paard daar zien, vinden dat niet leuk. Dat begrijp je later als je een eigen paard hebt vast wel! Ligt dus echt niet aan jou, gewoon lekker laten gaan.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:43

Ik deed vroeger mee aan websites waar je dan een stal kon aanmaken en paarden kon kopen, verzorgen, mee fokken etc. Van die niet automatische spellen. Die websites zijn er vast nu ook nog wel. Daar werden ook altijd van die hele mooie foto's gebruikt van fotografen met idd het logo eraf gehaald. Toen besefte ik eigenlijk niet hoe vervelend dat was voor de eigenaren van die paarden, maar toen ik ouder werd wel. Zeker nadat een vriendin van mij haar paard werd gebruikt op zo'n website. Voor de fotograaf niet leuk en voor haar niet leuk dat haar paard nu 'Shadow' werd genoemd, een mooie steigerende hengst etc (het was een merrie haha) en maar lukraak werd gebruikt in het spel. Het was haar paard en dan wil je gewoon niet dat die foto's voor zoiets worden gebruikt. Dat irriteert. En het mag ook gewoon niet, vanwege copyright. Ze heeft de website verzocht de foto's te verwijderen, de fotograaf ook, maar ze kregen vooral een scheld tirade over zich heen van 12/13 jarige meisjes die totaal geen respect hebben voor de regels. Net zoals al die insta maneges die het ook niet kunnen schelen dat ze andermans paarden te pas en te onpas gebruiken en overal neerkwakken.

Dus nee, daar word door de meeste paardeneigenaren die vaak veel hebben betaald voor een shoot, niet positief op gereageerd.

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 05:47

Weidemaatje schreef:
Niet denken dat het aan jou ligt, het is gewoon een nogal gevoelig onderwerp. Vroeger en vele van ons deden ook dat soort dingen zoals nep-maneges, alleen was het vroeger nog tekenen, en ja, nu is er een generatie die van jongs af aan begint met socialmedia en dan krijg je ipv tekenen dat ze plaatjes opzoeken. Maar mensen die hun paard daar zien, vinden dat niet leuk. Dat begrijp je later als je een eigen paard hebt vast wel! Ligt dus echt niet aan jou, gewoon lekker laten gaan.

ik begrijp dat nu al hoor :)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 06:46

Weidemaatje schreef:

Ik heb een eigen paard maar ik zou er dus echt geen problemen mee hebben als ze een foto van haar zouden gebruiken om daar manege mee te spelen.

Ze hebben het toch niet over jou paard maar over een paard dat ze bedacht hebben bij de foto.

Laat die penny's lekker penny zijn, ik bedacht vroeger ook hele verhalen bij mijn barbiepaarden en de posters uit de penny.

En ik ben van mening dat als je niet wil dat een foto gebruikt wordt, dan moet je hem niet openbaar op internet zetten.

TS gewoon de stomme reacties negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 06:50

Ik vond het ook wel ver gaan in dat topic, eerlijk gezegd. :o
TS gebruikte zelf geen foto's van anderen, maar volgende gewoon de accounts.
En dan krijgt ze zo'n lading commentaar over zich heen.
Daar had eigenlijk even een apart topic voor gemaakt 'moeten' worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 06:58

Niks van aantrekken meid. Gewoon lekker doorgaan met je leuke spel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:02

Is uiteindelijk een apart topic over gemaakt :j
Maar er wordt nog veel gemiept in het topic zelf.
TS; zulke reacties zal je vaak krijgen op een forum, ten eerste is niet iedereen even tactisch en daarbij kan het ook harder overkomen als je puur de tekst leest.

Mensen reageren vaak fel als het hen persoonlijk iets doet. In het geval van foto's gaat het om fotografen die hun brood er vaak mee moeten verdienen of een hobby die echt hun passie is. Zij hebben veel geld geïnvesteerd in goed materiaal en veel tijd om deze foto's te kunnen maken. Daarom reageren ze ook fel wanneer iemand anders met hun materiaal loopt te pronken of het misbruikt.

Eigenaren van de paarden of de personen van de foto's hebben weer een heel ander gevoel erbij. Dat is heel persoonlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen het moeilijk vinden om hun overleden paard opeens "levend" terug te zien als een manege paard. Of zichzelf op een foto als zijnde de slechterik van het stuk in een manege verhaal.
Dat is persoonlijk, en hoe men daar mee omgaan is wisselend.
Ik zelf vond het fantastisch om mijn paard terug te zien als de wilde dekhengst die een manege had gekocht voor een miljoen om fantastische dressuurpaarden mee te fokken door te kruizen met een haflinger. Heerlijk :Y) Mijn paard had daar zelf ook wel oren naar gehad denk ik, ondanks dat hij al jaren geruind was :+ Ikzelf was van de foto afgeknipt, dus deed niet mee in het verhaal :P

maargoed... leer van de reacties, en probeer te begrijpen waarom mensen in bepaalde omstandigheden feller zijn dan anders. Dat maakt je bokt-leven makkelijker want overal heb je zulke topics :)
Mensen bedoelen het meestal niet banketstaaf, maar willen iets duidelijk maken... en het is een beetje bokt-eigen om dat dan met 100 tegen 1 te doen ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:04

Een goede uitleg C-alsemgeest

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:45

Doedatje schreef:
fleurtjeuh schreef:
Reacties.

Opend ze een topic omdat ze ergens stomme reacties op krijgt, krijgt ze hier ook stomme reacties. :p

Hahaha, echt zo. :')

TS, je moet mensen gewoon niet zo serieus nemen en er om lachen. Dat werkt het beste.

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 14:26

KoudbloedKim schreef:
Ik vond het ook wel ver gaan in dat topic, eerlijk gezegd. :o
TS gebruikte zelf geen foto's van anderen, maar volgende gewoon de accounts.
En dan krijgt ze zo'n lading commentaar over zich heen.
Daar had eigenlijk even een apart topic voor gemaakt 'moeten' worden.

klopt. er zijn nu inmiddels 313 reacties op gegeven :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:31

Doedatje schreef:
fleurtjeuh schreef:
Reacties.

Reaception :')