Ik weet dat dit onderwerp hier niet hoort maar ik ben echt ten einde raad en ik kan nog nergens anders iets plaatsen. Ik heb namelijk een probleem met het slikken van pillen en ik moet ze echt innemen. Ik mag door mijn darmvirus geen groente of melk(producten) dus met vla kan ik niet proberen. Ook appelmoes is geen optie omdat ik niet in NL ben maar in Griekenland. Met water lukt niet. Heeft iemand tips?
ik had dit probleem ook altijd. ik at altijd snoepjes oid. die ik heel lekker vond en nam dan tussendoor de pil met wat water. daarna nog een snoepje voor het idee!
het grootste probleem zit hem in je hoofd. het past namelijk allemaal prima naar binnen maar doordat je teveel er over nadenkt ga je met je keel knijpen
Het enige dat ik kan eten zonder over m'n nek te gaan is een stukje watermeloen, misschien dat ik het daar tussen kan doen de volgende x
Blackberry28
Geplaatst: 11-08-17 12:05
Ik weet niet of je je hoofd achterover houdt of gewoon in de normale stand zeg maar? Anders zou je eens kunnen proberen om te slikken als je je hoofd gewoon normaal, eerder iets naar voren, doet.
Bij bepaalde medicijnen werkt fijnmalen of breken trouwens niet. Mogelijk kan de werking van het medicijn verminderd of zelfs helemaal tenietgedaan worden,dus vraag dat even na aan de apotheker/drogist voor je dat doet bij bepaalde medicatie
tengeltje11
Geplaatst: 11-08-17 12:08
Mijn vader had ook zo'n pillen ding.
Het enige wat bij hem lukte was zo zijn mond vol water doen,niet doorslikken,maar die pil dan tussen je lippen duwen zodat hij tussen het water in je mond zwemt en dan alles doorslikken.
Je mag niet alle pillen pletten. Bij sommige medicijnen gaat de werking dan verloren! Dus vraag even aan je apotheek of dat bij die van jou mag. Je kunt ook aan de apotheek vragen of ze het in een andere vorm kunnen maken of hebben. Bv een oplosbaar poedertje, capsules of drankje oid.