Kind gemeen tegen paard

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:28

T is dan de manier waarop, in een gevaarlijke situatie een kind wegtrekken is iets anders dan op een agressieve manier een kind terrecht wijzen. Dan doe je imo hetzelfde waar je het kind voor terrecht wijst.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:30

Aan de arm wegpakken is bij mij echt geen agressie. Maar wel het gevaarlijke of gemene gedrag nu stoppen zijn.
Agressie dat zou een draai tegen de oren zijn.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:31

Ja, maar toch wordt het die vrouw in het verhaal kwalijk genomen, want kind gevallen, wonde, hersenschudding, etc. Je kan het als niet-ouder bijna niet goed doen.
Wat als een paard het op een dag niet meer pikt en het kind vol in het gezicht bijt? Ik zie het zo voor me dat TS dan de schuld krijgt, omdat zij erbij was en nooit ingegrepen heeft.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:34

bruintje123 schreef:
Aan de arm wegpakken is bij mij echt geen agressie. Maar wel het gevaarlijke of gemene gedrag nu stoppen zijn.
Agressie dat zou een draai tegen de oren zijn.


Alles hangt af van de manier waarop.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:35

Heel simpel, als de manier waarom niet bevalt moet de ouder zorgen dat het kind zich gedraagt.
Soms zijn dingen erg gemakkelijk :D

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:36

dromertje2 schreef:
bruintje123 schreef:
Aan de arm wegpakken is bij mij echt geen agressie. Maar wel het gevaarlijke of gemene gedrag nu stoppen zijn.
Agressie dat zou een draai tegen de oren zijn.


Alles hangt af van de manier waarop.


Beetje makkelijk hoor. Een draai om de oren of een corrigerende tik lijkt me Ɣltijd agressie. Dat kan je niet op een aardige manier doen

Zinzi_jewel

Berichten: 8853
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:39

Een kleine psygo dus
Zou dat echt aankaarten bij de ouders hoor
Of zij op de hoogte zijn van het behoorlijk hevige gedrag naar de dieren
Dadelijk dier keer boos
En krijgt nog de schuld ook

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:40

Wauw, wist niet dat bokkers ook al dokters zijn en dan nog dit kunnen diagnoseren op een half, subjectief verhaal.

anjali
Berichten: 15219
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:44

Ik zou het opvoedend tegen het kind zeggen dat ze dat niet moet doen.Als het kind dan toch volhardt in dat gedrag zou ik de ouders erop aanspreken.Trouwens,die hond gaat anders nog eens bijten en krijgt dan ook nog de schuld.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:52

miesnaom schreef:
Wtf. Een debiel kind en duidelijk niet opgevoed.... Sterkte ermee. Ik zou tegen dat kind wat zeggen. Van doe even normaal joh ik sla jou toch ook niet zonder reden. En dan op een hele strenge toon en boos kijken
Edit: Nu gaat bokt heeel erg reageren... Maar het is abnormaal zeker om je kind rond te laten lopen zonder enige toezicht. En als het paard haar een trap verkoopt of een hond haar bijt hebben die dieren het gedaan. Eig is het zeer asociaal van die ouders...


Ik stel voor dat je mensen niet debiel noemt.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:06

nine1987 schreef:
mazza2008 schreef:



sorry hoor maar wat mijn kind ook doet niemand zo groot om mijn kind 'even flink bij het amrpje te pakken'. idd wat dit kind doet kan niet maar ik denk dat een ouder hier eerder fout zit dan zoon jong kind. ik zou zelf erg op prijs stellen als mijn kind dit soort dingen zou doen dat ik hiervan op de hoogte word gestelt. maar dan nog is het de taak als ouder om er wel of niet wat mee te doen en niet aan iemand die een van de paarden rijd.

(praat het gedrag van dit kind echt niet goed hoor daar niet van) en je kunt ook best uitleggen aan het kind dat dit niet de bedoeling is maar je raakt 'andermans' kinderen niet aan.


Dan is het maar heel goed dat wij elkaar niet irl kennen, want hell yes dat ik dat dus wel doe als ik zie dat een kind een dier opzettelijk pijn doet.. Met enige verbale ondersteuning zelfs nog erbij..


:j :j :j \

Niemand doet dit bij dieren. Of je nou 6 of 60 jaar bent.
En doen ze dat wel mist er heel wat in de opvoeding. En zie ik het, pak ik het kind toch echt bij de arm om het mee te nemen naar de ouders. (Die dus duidelijk niet met de opvoeding bezig zijn als zo'n jong kind daar alleen rond struint.)

Ik ga niet toe staan kijken hoe een kind een dier mishandeld.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70729
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:13

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:22

Ik begrijp uit de openingspost dat het kind verteld heeft dat haar moeder een paard in het oog gestoken zou hebben als 'straf'?
Als er iets van dit verhaal waar is dan snap ik wel waar het kind haar gedrag van heeft...
Hoe zijn die ouders, TS?

Desalniettemin zou ik het kind wegsturen als dit weer gebeurt in jouw bijzijn: 'Je doet de dieren pijn en maakt ze bang. Dat vind ik niet fijn. Als je niet lief kunt doen tegen ze, wil ik dat je naar huis gaat.'

Als de ouders verhaal komen halen idd uitleggen dat het kind in jouw ogen onvoorzichtig bezig was met de paarden en dat je je daarbij niet op je gemak voelt. En dat je voortaan liever de paarden alleen doet zonder het kind erbij, want stel dat er wat gebeurt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:26

Dat is dus in mijn ogen een heel correcte omgaan met de situatie.

Dit bedoel ik dus dat er nog een andete manier van ingrijpen is dan niet ingrijpen of zejf agressief ingrijpen naar het jongetje toe.

Mondy

Berichten: 11887
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:39

Ts kan je je verhaal niet bij jouw ouders kwijt en dat die dan met je meegaan naar de ouders ?
Sowieso mag je er wel wat van zeggen als die kleine iets doet wat niet kan. Je bent volwassen genoeg om een paard te verzorgen dus je hebt ook genoeg verantwoordelijkheid om erop te letten. En niet alleen bij die ene maar ook de andere dieren.

Kindje gewoon rustig uitleggen dat iets niet kan en waarom niet.
Helpt hij/zij je ook wel eens mee ? Dat je leuke dingen doet samen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:39

Als het kind het paard met een riek gaat zitten prikken/slaan lijkt het mij dat dat kind het van iemand anders geleerd heeft.. Lijkt mij sterk dat hij dat zomaar uit zichzelf gaat doen.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:46

emilyslaluna schreef:
xPabloBokt schreef:
Deze aanpak werkt wel het beste bij zoiets denk ik. Zeg niet dat de TS nu dat kind moet gaan prikken met een mestvork :+ maar zo leren ze wel relativeren.


Ja helaas zou het prikken met een mestvork niet mogen.. :') Maar ik denk dat TS wel het recht heeft om er flink wat van te zeggen. Je hoeft niet perse boos te worden, maar op het moment van wel echt ingrijpen.


Ik heb zo'n plastic ding...daar kun je rustig ff mee de billen aanprikken hoor.
Het gaat niet om de pijn maar eerder om de schrik reactie en ik denk zomaar dat 1x wel genoeg is.
En anders koop je zo'n plastic harkje bij intertoys

Er schort in ieder geval behoorlijk iets aan de opvoeding.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:33

Cowgirl schreef:
emilyslaluna schreef:

Ja helaas zou het prikken met een mestvork niet mogen.. :') Maar ik denk dat TS wel het recht heeft om er flink wat van te zeggen. Je hoeft niet perse boos te worden, maar op het moment van wel echt ingrijpen.


Ik heb zo'n plastic ding...daar kun je rustig ff mee de billen aanprikken hoor.
Het gaat niet om de pijn maar eerder om de schrik reactie en ik denk zomaar dat 1x wel genoeg is.
En anders koop je zo'n plastic harkje bij intertoys

Er schort in ieder geval behoorlijk iets aan de opvoeding.


Ik ga echt stuk _O-
Maar even serieus. Het is inderdaad niet letterlijk bedoelt dit allemaal. Ik hoop dat de meesten dat snappen. Maar dat het kind op een of andere manier aangesproken moet worden is duidelijk. Of dit nu via de ouders gaat of niet, elk wezen snapt dat je anderen geen pijn mag doen.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:49

Ik had haar echt wel aangesproken hoor!
Met 6 jaar hoort een kind echt wel geleerd te hebben dat je met dieren lief moet zijn! ( met alles trouwens )
Zelfs mijn zoon van bijna 2 weet dat hij dieren moet aaien.
En als hij slaat of ect, spreek ik hem er op aan.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:53

Als je het weer ziet filmen met je telefoon. Mochten de ouders het niet geloven kun je het laten zien.

asm_kayleigh
Berichten: 846
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 21:44

mairead schreef:
Ik begrijp uit de openingspost dat het kind verteld heeft dat haar moeder een paard in het oog gestoken zou hebben als 'straf'?
Als er iets van dit verhaal waar is dan snap ik wel waar het kind haar gedrag van heeft...
Hoe zijn die ouders, TS?

Desalniettemin zou ik het kind wegsturen als dit weer gebeurt in jouw bijzijn: 'Je doet de dieren pijn en maakt ze bang. Dat vind ik niet fijn. Als je niet lief kunt doen tegen ze, wil ik dat je naar huis gaat.'

Als de ouders verhaal komen halen idd uitleggen dat het kind in jouw ogen onvoorzichtig bezig was met de paarden en dat je je daarbij niet op je gemak voelt. En dat je voortaan liever de paarden alleen doet zonder het kind erbij, want stel dat er wat gebeurt.

De ouders zijn in mijn ogen heel rustig en aardig, moeder is vaak bezig in huis of op het erf. Vader altijd bezig met de koeien etc etc. Lijkt me niet dat in dat huis geweld is...
Van het wegsturen vind ik een goed idee! Je brengt het dan ook niet gemeen dus dat is wel goed!


Mondy schreef:
Ts kan je je verhaal niet bij jouw ouders kwijt en dat die dan met je meegaan naar de ouders ?
Sowieso mag je er wel wat van zeggen als die kleine iets doet wat niet kan. Je bent volwassen genoeg om een paard te verzorgen dus je hebt ook genoeg verantwoordelijkheid om erop te letten. En niet alleen bij die ene maar ook de andere dieren.

Kindje gewoon rustig uitleggen dat iets niet kan en waarom niet.
Helpt hij/zij je ook wel eens mee ? Dat je leuke dingen doet samen.


Ja! We doen inderdaad ook leuke dingen, gewoon spelen/uitmesten of op de schommels.

asm_kayleigh
Berichten: 846
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:15

Zinzi_jewel schreef:
Een kleine psygo dus
Zou dat echt aankaarten bij de ouders hoor
Of zij op de hoogte zijn van het behoorlijk hevige gedrag naar de dieren
Dadelijk dier keer boos
En krijgt nog de schuld ook


Tot nu toe doen de dieren nog niks behalve af en toe een beet. Niet eens hard...

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:36

Ts, als ik jou was zou ik er zowel tegen de ouders als tegen het kindje wat van zeggen.

Het is een jong kind, op die leeftijd schatten ze nog niet precies in wat wel en niet kan, maar dit gaat echt te ver. Jij bent als 14 jarige al best groot voor zo'n kind, en ik zou dus ook best even streng zijn als ik een kind zulke dingen zie doen. Heel duidelijk uitleggen dat wat het kind doet absoluut niet goed is, wat het dier dan voelt en erg duidelijk maken dat je dat niet meer wilt zien. En dan hoef je het echt niet op een manier te doen dat het kind zich wezenloos schrikt en heel verdrietig wordt, maar wees wel duidelijk. Wees je ervan bewust dat jij zelf ook een voorbeeld (kunt zijn/)bent voor zo'n kind en ga daar verstandig mee om.

Change3x

Berichten: 6596
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:56

Zeker weten bij de ouders aankaarten. Nu kun je het nog afleren, straks heb je een 'dierenmishandelaarkind' omdat het gedrag altijd is goedgekeurd.

Goed gedrag kun je aanleren, slecht gedrag afleren is daarentegen minder makkelijk. Als zoiets gebeurt doe dan alsjeblieft niet alsof het normaal is, vertel het kind dat ze het dier daarmee pijn doet en dat ze dat niet mag doen.

Honden de oren omdraaien, paarden met hooivorken prikken en slaan op 6 jarige leeftijd? Dat hoort niet en is ook nog eens gevaarlijk voor het kind zelf.

Ze is misschien nog maar jong, maar mijn broertje van 2 weet zelfs dat hij lief en voorzichtig moet doen met dieren, een 6 jarige zou dat ook moeten weten, tenzij het ze niet is bijgebracht.

Wees dus duidelijk naar het kind toe: dit mag niet want dat is zielig.

Succes TS, je kan het!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 02:18

Nabster schreef:
miesnaom schreef:
Wtf. Een debiel kind en duidelijk niet opgevoed.... Sterkte ermee. Ik zou tegen dat kind wat zeggen. Van doe even normaal joh ik sla jou toch ook niet zonder reden. En dan op een hele strenge toon en boos kijken
Edit: Nu gaat bokt heeel erg reageren... Maar het is abnormaal zeker om je kind rond te laten lopen zonder enige toezicht. En als het paard haar een trap verkoopt of een hond haar bijt hebben die dieren het gedaan. Eig is het zeer asociaal van die ouders...


Ik stel voor dat je mensen niet debiel noemt.


Ik begrijp je punt. Maar het is zeer abnormaal gedrag. Ik vind het debiel gedrag.