Tips grondwerk en paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurien3

Tips grondwerk en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:32

Halli allemaal
Ik ben laurien en ik rij al een paar jaar paard. Ik heb leren paardrijden aan de hand van ponykampen. Ik heb ondertussen zelf een paard gekregen genaamd Princesse. Het is een merrie van 13 jaar en een meter 63 groot. Zowel mijn paard als ik moeten nog heel veel leren. Ik rijd er al een jaartje op. Ik zou graag de band tussen ons versterken en daarbij dacht ik aan grondwerk. Weet er iemand leuke grondwerk oefenningen?
Ook zou ik het rijden willen verbeteren. Ze rijd nooit in haar hoeken, reageert niet op beenhulpen, loopt niet nageefelijk of ontspannen en doet niets van stelling of buiging. Mijn houding is ook niet al te best. Daarom vraag ik of er iemand mij tips kan geven voor het rijden of oefeningen die we kunnen doen?
En zou mij ook iemand kunnen uitleggen hoe je het nageven en stelling vraagt? /3

Alvast bedankt!
Laurien

Ellebel123

Re: Tips grondwerk en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:51

Neem alsjeblieft les, daar begint het allemaal mee. Je zegt dat je alleen ponykampen hebt gedaan? Had je dan beter niet nog op een gewone manege kunnen rijden?

laurien3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:55

Ik ga mss wel eens kijken voor privelessen!

Bedankt!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:59

heel snel les gaan volgen- daar leer je zó veel van!

Dan heb je ook 'oefeningen' waarmee je echt aan de slag kunt, en de week erna je vorderingen kunt zien.

Goed van je dat je hulp zoekt!

laurien3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 11:05

Mijn vriendin heeft een goede lesgever, maar die is al volledig bezet. Ik zal proberen iemand anders te zoeken in de regio.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:07

rijd je engels? (daar ga ik wel vanuit). Daarnaast, je kunt ook instructeurs zoeken voor grondwerk én rijden

laurien3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 12:24

Ja ik rijd engels en zal ik doen!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:27

Misschien even handig om je woonplaats te vermelden. Er zitten namelijk heel veel instructrices op bokt, niet alleen in het rijden maar ook het grondwerken, longeren en springen. Ga bij meerdere proeflessen volgen want iedereen geeft weer les daarbij is het ook fijn als je een klik heb met je instructrice en op één lijn ligt betreft de omgang en africhting van paarden.

laurien3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 14:41

Oeps dat was ik vergeten
Ik woon in de regio Bassevelde/Assenede