geschikt paard zoeken

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Salvatore2

geschikt paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 14:24

Eindelijk na heel lang zeuren mag ik een eigen paard kopen van mijn ouders *\o/* . Ik heb ondertussen genoeg geld om dit te financieren. Daarom vroeg ik mij nu af wat een leuk ras of type paard is voor mijn eerste paard. Ik heb al best veel ervaring en heb meerdere verzorgpaarden gehad. Ik houd van een paard dat lief is op stal en met poetsen. Tijdens het rijden vind ik het wel leuk als er wat pit en eigenwijsheid inzit. Verder maakt het mij niet zo erg uit hoe het paard eruit ziet.
Ik ben dus echt superblij en wil me wel goed informeren voor ik een paard koop :j

FatCat

Re: geschikt paard zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:31

Je niet vast pinnen op een ras. Gewoon rondlijken tot je een leuke vind :)

Denk wel even na over stokmaat (je bent 14 en gaat nog groeien) en wat er met het paard gaat gebeuren als je naar de hogeschool gaat.

success!

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:37

Inderdaad wat hier boven wordt gezegd, goed rondkijken en geen overhaaste beslissingen maken. Bedenk ook goed wat je met het paard/de pony wilt, wil je er recreatief mee rijden of wil je doorgroeien en er wedstrijden mee gaan starten? Denk er ook over na of je het paard wilt laten keuren voor de koop of niet en denk goed na over een verzekering.

Dressuur: M1 ~ Springen: M ~ Eventing: Z

Salvatore2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 14:43

Heel erg bedankt! Ik wil recreatief gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om af en toe een sprongetje te maken.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:48

Ten eerste: wat leuk dat je je eerste paardje mag!