Shetlanders

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamie_xjeee
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-07-15

Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 20:29

Heeyy
Ik heb hier twee lieve Shetlanders staan (een hengst en een merrie). De hengst is net 1 jaar geworden en de merrie wordt dat in juli. Merrie loopt nu al netjes mee met touw, en dat doe ik nu elke dag (voor de beweging). Borstelen gaat ook prima bij haar. Nou heb ik een vraagje: Weten jullie nog leuke dingen om mee te beginnen? Iets dat op deze leeftijd kan?

Ps. Om haar aan de auto's en fietsers etc. te laten wennen ga ik bij ons op de oprit staan en hou haar vast als er iets aankomt. Dan zorg ik dat ze blijft staan en het nakijkt zodat ze weet dat het niet eng is. Is dit een goeie manier?

Dankje
Xx

RidingDream

Berichten: 61
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:27

Poetsen, Wandelen en vooral veel aandacht geven, meer kun je er nog niet mee doen, dat is namelijk niet goed ;)

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:32

Hoefjes, vast staan, poetsen. Meer kan echt nog niet. Ik ken iemand die springt met een enter. ik zou het haar niet na doen...

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:34

Als ze samen staan: hengst ruinen zodat er geen funveulens uitkomen..

Verder: poetsen,vaststaan, trailerladen, knuffelen, schriktraining, aan de hand wandelen, wassen,
laten wennen aan plassen water, stemcommando's aan de hand etc

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 00:11

Prosecco schreef:
Als ze samen staan: hengst ruinen zodat er geen funveulens uitkomen.


Dat was ook het eerste waar ik aan dacht..

En verder proberen lekker sociaal te maken, en de basis van leiderschap/grondwerk bevestigen (zodat je wel duidelijk aan geeft dat ze niet over je heen moeten lopen, maar verder fysiek niks van ze vragen). En ik zou ze verder lekker met rust laten en ze rustig op te laten groeien

Punz

Berichten: 8574
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 00:14

:) Yup...
Hier ook direct dezelfde gedachte: Hengst castreren ( of in ieder geval zorgen dat ze niet meer samen staan) Zonde dat er gewacht is, er zijn nu zoveel vliegen. Een maand of 2 eerder was fijner geweest!
( ook qua oeps veulen overigens...)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:42

Leuke dingen om mee te beginnen? Laten ruinen.