Tips voor Wedstrijd?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RidingDream

Tips voor Wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 15:20

Hoi allemaal! *\o/* *\o/*

Aanstaande zaterdag 20 mei, heb ik een wedstrijd met mijn pony Winnie.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Gewoon hoe jullie een beetje rustig blijven en je paard goed schoon kan krijgen enz. Alvast bedankt! _/-\o_ *D

https://www.facebook.com/HorseAdventuresB/

Afbeelding

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:27

bereid je goed voor! leer je proef/concour uit je hoofd.
Houd wel voor je dat het altijd verkeerd kan gaan en dat dat heus niet het einde van de wereld is, ook al voelt het wel zo :+
Voor zijn witte delen kun je zilverschampoo gebruiken, dat is speciaal voor mensen met wit/grijs haar, maar een pony kan het ook prima hebben! Gebruik alleen niet te veel, dan heb je straks een paarse pony :')
Veel succes zaterdag!

RidingDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 15:30

yamsi0124 schreef:
bereid je goed voor! leer je proef/concour uit je hoofd.
Houd wel voor je dat het altijd verkeerd kan gaan en dat dat heus niet het einde van de wereld is, ook al voelt het wel zo :+
Voor zijn witte delen kun je zilverschampoo gebruiken, dat is speciaal voor mensen met wit/grijs haar, maar een pony kan het ook prima hebben! Gebruik alleen niet te veel, dan heb je straks een paarse pony :')
Veel succes zaterdag!

Haha bedankt! *D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:35

Een dag voor de wedstrijd zag er altijd als volgt uit:
Zorgen dat alle wedstrijd kleding gewassen en schoon was, laarzen ging ik invetten en tuig had ik al eerder ingevet. Mooie dekje uit de kast halen. Paard al gevlecht, helemaal schoongemaakt dus die ging met deken op de stal in :)

Een dag wedstrijd zag er als volgt voor mij uit :) (Vroeger met mijn eerste pony, nog jong)
Uit bed, vol zenuwen altijd dus ik moest vooral bananen eten van mijn moeder :') hielp er goed tegen zei ze altijd. Zo vroeg mogelijk naar stal, proef goed voorbereid zodat ik hem bijna blind kon rijden. Pony nog even poetsen. Ik deed olie op de hoefjes en soms een beetje op het hoofd zodat ze mooi glom. :)
Ik had trouwens altijd mijn oude kleren aan en kleedde me echt pas om voordat ik de ring in ging om los te rijden. Dat moet je trouwens ook ruim op tijd doen, je kunt beter goed lang losrijden.
Ik had daarnaast voor na de wedstrijd altijd paardensnoepjes op zak. Als het was afgelopen pony goed uitstappen, na verzorgen en met zweetdeken en hooi wegzetten.

Komt helemaal goed hoor! Als je overal genoeg tijd voor neemt (proef leren, pony klaarmaken, losrijden) dan is het helemaal prima, en zolang je niet hoeft te haasten stress je ook minder :) succes!

JM :#

Anoniem

Re: Tips voor Wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:49

Eens met bovenstaande tips! En vergeet vooral niet te genieten he! :D

Iris965

Re: Tips voor Wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:52

Op youtube staan veel leuke filmpjes, waarin ze laten zien hoe je een wedstrijd moet voorbereiden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie