Hele grote bulten

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

N_N

Hele grote bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 06:04

Afbeelding
Hoi! Sorry als het hier niet goed staat, zit nog niet zo lang op bokt. Mijn paard had al een tijdje last van wat bultjes, maar dat waren gewoon van insecten, maar toen ik gister op stal kwam zat er een hele grote op dr zijkant van dr lichaam. Ze was nergens gevoelig, je kon er op drukken en ze reageerde niet. Maar nu is dr vraag, mijn paard gaat natuurlijk boven rijden maar kan je hiermee rijden? Het ligt niet aan de singel, die singel heb ik al lang en ze heeft er ook nooit op gereageerd, en er zitten geen bulten op de plek van dr dingen. Weet iemand of je hiermee mag rijden? X

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 09:39

Niemand?

DeMolenhoek

Re: Hele grote bulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:42

Als er niets op drukt, waarom niet. Hoe is de bult vandaag? Groter, kleiner, warm, koud? Kan heel goed een allergische reactie op een insect zijn. Moest het niet binnen een dag of 2 kleiner zijn zou ik wel verder kijken.

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 09:42

DeMolenhoek schreef:
Als er niets op drukt, waarom niet. Hoe is de bult vandaag? Groter, kleiner, warm, koud? Kan heel goed een allergische reactie op een insect zijn. Moest het niet binnen een dag of 2 kleiner zijn zou ik wel verder kijken.

Hij is wel groot maar niet warm

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 09:43

N_N schreef:
DeMolenhoek schreef:

Hij is wel groot maar niet warm

Ze heeft onder dr buik nog kleine bultjes

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:44

Zou toch eens bekijken of ze dan niet allergisch is aan iets. Heb nog paarden gekend met dit en die waren allergisch aan de mijten in het stro.

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 09:45

DeMolenhoek schreef:
Zou toch eens bekijken of ze dan niet allergisch is aan iets. Heb nog paarden gekend met dit en die waren allergisch aan de mijten in het stro.

Ja we zullen het in de gaten houden maar ik kan er dus gewoon mee rijden?

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:46

Als er niets op drukt (singel etc) en ze er geen last van heeft, dan zeg ik ja

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 09:47

DeMolenhoek schreef:
Als er niets op drukt (singel etc) en ze er geen last van heeft, dan zeg ik ja

Okee bedankt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:50

Ligt je been daar niet? Dan zou ik het niet doen en wachten tot het weg is.

Verder zou ik even een goede vliegendeken proberen. Een met buikvlap en kijken of ze dan nieuwe bulten krijgt.

Fleur ❤️

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 09:51

No_No schreef:

Verder zou ik even een goede vliegendeken proberen. Een met buikvlap en kijken of ze dan nieuwe bulten krijgt.

Nee Mn been ligt er een stuk voor

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 09:54

N_N schreef:
No_No schreef:

Nee Mn been ligt er een stuk voor

Vliegendeken hebben we ook dus dna zou ik die er even opleggen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:55

Oké, dan kan je het proberen :) als je daar ook niet je kuit hebt liggen voor begrenzing dan zou het wel moeten kunnen denk ik.

Fleur ❤️

Vessies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:48

[video]
Laatst bijgewerkt door Vessies op 01-06-17 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vessies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:56

Hoi, ik heb mij net aangemeld op bokt, dus hoop dat het goed gaat. Ik ben benieuwd hoe het verloop van de bulten bij anderen is gegaan.
Mijn paard heeft sinds vandaag ook allemaal bulten. Vooral onder haar buik. Gisteren nog een duinrit gemaakt en er was niets aan de hand. Wel veel hoog gras en struiken langs het ruiterpad. Geen verandering in voer, dus ik heb geen idee hoe ze er aan komt en hoe ze er weer vanaf raakt. Hoe is het met jouw paard gegaan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 06:33

Vessies schreef:
Hoi, ik heb mij net aangemeld op bokt, dus hoop dat het goed gaat. Ik ben benieuwd hoe het verloop van de bulten bij anderen is gegaan.
Mijn paard heeft sinds vandaag ook allemaal bulten. Vooral onder haar buik. Gisteren nog een duinrit gemaakt en er was niets aan de hand. Wel veel hoog gras en struiken langs het ruiterpad. Geen verandering in voer, dus ik heb geen idee hoe ze er aan komt en hoe ze er weer vanaf raakt. Hoe is het met jouw paard gegaan?

[ [url=m/WGzLxa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/swMUdv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g2Tasy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XnfOaD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi! Wat naar, mijn bulten zijn na ong 1/2 weken weggegaan. Nu is ze helemaal bultvrij

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:24

gezien het wel de tijd van irritante dazen en muggen is , kan het geen allergische reactie zijn op de bulten ? probeer eens een vliegendeken en zie of er nog bulten bijkomen +:)+
Laatst bijgewerkt door Pleun02 op 16-06-17 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:39

Vessies schreef:

Die is gewoon helemaal lek gestoken..... En reageert er blijkbaar nogal heftig op.
Lang leve de zomer.... :(

Reden dat ik in de zomer vaak met vliegendeken en bus gif onder paard gespoten rond rij en dan nog wordt je soms opgegeten (paard of samen).

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 18:12

Vessies schreef:

Is het al weg?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie