Vriendin zonder ervaring een eigen paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Vriendin zonder ervaring een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:03

Toen ik vroeger mijn pony had zat ik echt niet te wachten op (betweterige) adviezen van mijn vriendin. En ik zou al helemaal niet naar mijn ouders gestapt zijn met 'Mam, mijn vriendin (van 15) vindt dat wij...'

Waar ik wel heel veel van geleerd heb is van: instructie, hoefsmeden, dierenarts, etc.
Kortom mensen met bewezen kennis en kunde.

Samenvatting, neem wat afstand. Het is haar paard. Er zijn zo te lezen best wel mensen omheen die verstand er van hebben, en contact met ouders hebben. (Want een 13 jarig meisje hoort gewoon alles via ouders te spelen). Laat haar het ervaren. Je bent echt niet direct een geweldig paardenpersoon als je net je eigen paard hebt.

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:40

Ik denk dat je gwn een beetje jaloers bent.. omdat ze een eigen pony heeft. Het is ook nieuw voor haar dus laat haar even wennen aan een eigen pony, en bovendien, ze is 13... een meisje van die leeftijd kan dat best door haar ouders laten doen ze is nog niet zo verantwoordelijk..

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:50

ELpatcho schreef:
Toen ik vroeger mijn pony had zat ik echt niet te wachten op (betweterige) adviezen van mijn vriendin. En ik zou al helemaal niet naar mijn ouders gestapt zijn met 'Mam, mijn vriendin (van 15) vindt dat wij...'

Waar ik wel heel veel van geleerd heb is van: instructie, hoefsmeden, dierenarts, etc.
Kortom mensen met bewezen kennis en kunde.

Samenvatting, neem wat afstand. Het is haar paard. Er zijn zo te lezen best wel mensen omheen die verstand er van hebben, en contact met ouders hebben. (Want een 13 jarig meisje hoort gewoon alles via ouders te spelen). Laat haar het ervaren. Je bent echt niet direct een geweldig paardenpersoon als je net je eigen paard hebt.


Precies dit

SnickerxKaty

Berichten: 13
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Vriendin zonder ervaring een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:22

Ik vind het een beetje een raar verhaal maar goed hier komt mijn advies:

Geef haar de ruimte, het is en blijf HAAR pony zij kent hem beter dan jij.
En als ze er dan achter komt dat ze het niet alleen kan vraagt ze misschien hulp of vraagt ze of haar pony op een manege/pension mag komen te staan dat ze daar een oogje is het zeil houden
Ik vond het toen ik 13 was ook niet geweldig leuk als mijn vriendin zij: Juul als je Katy eerder stuurt springt ze mooier.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:35

Toen ik mijn eerste hond bij mij op het terras gedumpt kreeg had ik ook zo goed als geen ervaring met honden. Om iets te leren zul je er toch eerst aan moeten beginnen. Het is goed gekomen. Dat komt het vast ook met je vriendin en haar paard.

Niet teveel mee bemoeien. Beter dat je laat weten dat je er bent als zij je aangeeft je hulp nodig te hebben.

SnickerxKaty

Berichten: 13
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:13

Pleunvdb schreef:
maximuss schreef:
Nu geef je er ineens wel een hele draai aan...
Waarover klaag je dan? Gebrek aan kalkoenen, die heeft ze echt niet nodig (zelfs ijzers zijn overbodig). Vliegenspray in een wonde, dat klopt ook niet. En ja, ik vind het logisch dat een kind niet zelf de hoefsmid belt.

Wat is dan eigenlijk het probleem,TS?


Ten eerste, ik heb nooit gezegd dat ze kalkoenen nodig heeft, ik zei dat het handig was omdat ze altijd op gras moet rijden en haar pony nog wel eens rare bochten wil maken etc. Ten tweede, we hebben ABSOLUUT niet vliegenspray gespoten in een wond. En ten derde, ze is al 13. Ze is geen kind meer de de hoefsmid is de eigenaar van de stal en die kent ze gewoon en hij kent haar ook

Het hele probleem is dat ze echt geen verantwoordelijkheids gevoel heeft en dat dat niet zo door moet gaan..



ze rijd nu op een weiland en soms in de bak op de manege en ik adviseerde kaar om kalkoenen te gebruiken op het gras.
dat staar er in je tekst helemaal boven aan :\