Hoe kom je in het Nk?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Hoe kom je in het Nk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 10:57

Hallo bokkers!
Ik had een vraag: hoe kom je in het Nk? Moet je daar een bepaald niveau voor hebben? Ik heb heel het web afgezocht maar kon niks vinden :') .
Hoop hier op meer info. Groet.

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:03

Dan rijd je eerst selectie wedstrijden, en ik meen met een bepaald aantal punten mag je naar de provenciale kampioenschappen (Limburse, Brabantse ect)
Als je daar wint, mag je naar het NK. Per rubriek een of twee dacht ik.
Zelf geen wedstrijdruiter maar ken er wel.

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:04

Ik neem aan dat je starten op de Nederlandse Kampioenschappen bedoeld?

Het precieze proces verschilt per provincie, maar je moet je kwalificeren in de provincie waarin je rijdt.

Bij mij moet ik me op selectiewedstrijden selecteren voor de Limburgse kampioenschappen. De besten per klasse winnen dan een ticket naar de Nederlandse kampioenschappen.

In andere provincies is er vaak 1 selectiemoment: de kringkampioenschappen.

Maar om terug te komen op je vraag; je kunt naar het NK gaan door je te selecteren in je eigen provincie

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:10

_Roxanne schreef:
Ik neem aan dat je starten op de Nederlandse Kampioenschappen bedoeld?

Het precieze proces verschilt per provincie, maar je moet je kwalificeren in de provincie waarin je rijdt.

Bij mij moet ik me op selectiewedstrijden selecteren voor de Limburgse kampioenschappen. De besten per klasse winnen dan een ticket naar de Nederlandse kampioenschappen.

In andere provincies is er vaak 1 selectiemoment: de kringkampioenschappen.

Maar om terug te komen op je vraag; je kunt naar het NK gaan door je te selecteren in je eigen provincie


Oh bij ons is het anders?

Dan neem ik mijn berichtje even deels terug gezien dat ook vanuit Limburgs oogpunt geschreven is :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:48

Voor deelname aan het NK moet je je kwalificeren, en bovendien startgerechtigd zijn in de categorie. NK's zijn er alleen voor de hogere wedstrijdsport (bijvoorbeeld junioren, young riders, U25, senioren,). Bij springen en dressuur zijn er enkel NK's in deze categorien.

Voor deelname aan een KNHS kampioenschap (bij springen en dressuur de Hippiade of Indoor KNHS, de basissport dus) geldt de uitleg die hierboven al genoemd is.

Zie ook https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... -dressuur/.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Hoe kom je in het Nk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:45

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar Young Rider talk :)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe kom je in het Nk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:01

Eerst selectiewedstrijden rijden (dit zijn er meestal 4 of 5) en de hoogst geplaatste combinaties (verschilt per jaar en klasse maar meestal tussen de 5-10) over die wedstrijden mogen door naar de regiokampioenschappen (van de provincie dus). Vanuit daar mogen de hoogst geplaatste combinaties door naar de Hippiade (meestal de top 5 ongeveer).

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:13

Neonlight schreef:
Voor deelname aan een KNHS kampioenschap (bij springen en dressuur de Hippiade of Indoor KNHS, de basissport dus) geldt de uitleg die hierboven al genoemd is.

Zie ook https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... -dressuur/.


Maar dat wordt voor mijn gevoel eigenlijk ook wel gezien als een NK. :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoe kom je in het Nk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:03

Klopt Iris, en iedereen roept het hier ook, maar het is geen NK.

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 12:23

Okee dankjewel voor het reageren! *\o/*

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Hoe kom je in het Nk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:31

je rijd eerste een wedstrijd (selectie wedstrijd) als je daar dan bij de beste zoveel eindigt (per categorie en provincie) mag je naar de provinciale kampioenschappen (Brabantse, Friese, Limburgse) en als je daar dan bij de beste zoveel eindigt mag je naar het NK

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:09

neonlight heeft helemaal gelijk. De Hippiade is geen NK, dat is idd alleen bij de hogere klassen. De uitleg wat betreft selectiewedstrjden enz klopt wel, maar het verschilt toch ook per provincie. Er zijn zelfs vrije inschrijvingen in het verleden geweest voor bijvoorbeeld de Z op de regiokamp. Ik weet het niet zeker, maar dacht dat het voor pony's nog steeds zo is voor de Z klasse.

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 20:04

_Joelle schreef:
je rijd eerste een wedstrijd (selectie wedstrijd) als je daar dan bij de beste zoveel eindigt (per categorie en provincie) mag je naar de provinciale kampioenschappen (Brabantse, Friese, Limburgse) en als je daar dan bij de beste zoveel eindigt mag je naar het NK


Maar moet dat dan maar 1 selectie wedstrijd zijn?

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:26

N_N schreef:
_Joelle schreef:
je rijd eerste een wedstrijd (selectie wedstrijd) als je daar dan bij de beste zoveel eindigt (per categorie en provincie) mag je naar de provinciale kampioenschappen (Brabantse, Friese, Limburgse) en als je daar dan bij de beste zoveel eindigt mag je naar het NK


Maar moet dat dan maar 1 selectie wedstrijd zijn?


Dat verschilt per kring en per provincie. Dat kan je even opzoeken op de site van de kring waar jij bijhoort.

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Re: Hoe kom je in het Nk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 09:27

Als je dan geselecteerd bent krijg je dan een berichtje?

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:33

N_N schreef:
Als je dan geselecteerd bent krijg je dan een berichtje?


Nee dat kan je zien in de selectiestanden. Op de laatste selectiewedstrijd roepen ze het meestal ook om.