Elke keer als ik mijn paard borstel ben ik statisch opgeladen en als ik dan mijn paard aanraak komt er natuurlijk een schokje tussen ons beide... dit is echt vervelend.
Ik heb het niet altijd, het komt meer met periodes (in de herfst/winter komt het weinig tot niet voor).
De oplossing die ik er nu voor heb is om de paar stoken met een borstel even de stroomdraad aan te raken (waar op dat moment natuurlijk geen stroom op staat
). Voor het paard beter, maar dan ben ik wel degene die elke keer een schok krijgt
Als ik eenmaal 'opgeladen' ben en ik wil paardlief belonen tijdens het werken, komt het af en toe ook voor (maar dat is meestal maar een mini-schokje) dit zorgt dan toch voor een schrik-reactie waardoor belonen eigenlijk een straf wordt...
ik draag nu praktisch altijd handschoenen tijdens het poetsen en het grondwerk zodat dit minder vaak gebeurt, maar ik voel graag de zachte vacht dus liefst van al wil ik ze uit kunnen laten tijdens het poetsen.
Het vreemde is dat ik dit niet bij andere paarden heb (misschien omdat ik ze niet zo grondig poets/ of ander materiaal?)
nu is mijn vraag, Wie herkent dit en wat kun je eraan doen?