Paardrijlessen ideën

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

yarkayunda

Paardrijlessen ideën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-17 11:17

Hoi!
Ik geef sinds kort Paardrijlessen (ik woon in de buurt van weert en Roermond in Limburg voor als je les van mij wil) ik weet alleen niet wat we kunnen doen in de les want alleen maar dressuur is ook saai. Alle ideeën zijn welkom :)

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Re: Paardrijlessen ideën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:20

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:26

ik veronderstel aan kinderen?
-rijden zonder zadel
-ogen dicht en proberen te voelen wanneer je paard welk achterbeen naar voor zet
-voltige oefeningen(bv een rondje draaien op je paard(dus eerst benen zij,daarna achterstevoor zitten,daarna andere kant en daarna terug normaal)
-bij hele kleine kindjes dingen als 'raak met je rechterhand het linkeroor van je paard aan' of 'raak met beide handen tegelijk de staart aan',....
-met balken een parcour op de grond maken,waar ze dan in moeten stappen en er niet uit mogen(dit kan je steeds smaller en kleiner maken)
-met een stok in je een hand,een figuur in het zand tekenen,heel groot dus,terwijl je op je paard zit(bv een grote zon,dan moet je ook met 1 hand en vooral beenhulpen,je paard de juiste richting proberen uit te sturen)
-.......

lesgeven aan kinden moet vooral leuk zijn,dus vroeger tal van zo'n dingen in de lessen verwerkt.

_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:12

Wat wij wel eens deden was wisseltikkertje. Twee tikkers die de andere ruiters moesten tikken, had je dat gedaan, dan wisselde je met diegene van pony. Is misschien niet met elke pony handig, maar ik vond het altijd heel leuk om zo even op een andere pony te rijden :)

nog iemand die van paarden houdt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie