schouderklopjes ?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

zixde

schouderklopjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 13:20

Hyy
Zijn schouderklopjes ok?
De meeste mensen zeggen dat het druk veroorzaakt en dat het /3 voor het paard niet rustgevend en /of belonend voelt
Toch zie ik veel amazones dit doen

Wat vinden jullie ervan

Grtjs

/3

Lotte_Wessel

Re: schouderklopjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:25

Ik denk dat het afhangt waar je paar gewend aan is. Mijn paard weet dat dit een positieve handeling is en het zijn zachte klompjes/kriebel op de schouder en daarnaast krijgt hij dan wat lekkers soms en ik praat positief naar hem bijvoorbeeld "goed gedaan!". Hij herkent een schouderklopje als een positieve handeling. Ik denk dat het weinig kwaad kan als het niet een te harde klop is.

Living in my perfect world!

Fritessaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:27

Ik denk dat je prima een schouderklopje kan geven, zo lang het maar niet te hard is natuurlijk. Anders kan je altijd nog een aai geven, toch. :))

Imke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:30

Ik denk dat het heel normaal is als je je paard als beloning een schouderklopje geeft. Ik denk ook niet dat hij hier last van heeft. Behalve als je hele harde klopjes geeft en hem dus meer slaat maar dat is logisch dat dat niet fijn is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:31

Je kunt een paard natuurlijk ook leren dat als je aan zijn oren trekt , het betekent dat je tevreden bent en op den duur zal een paard dat best gaan begrijpen.
Zal hij het zien als een prettig iets, nou nee , net zo de klopjes(kloppen) die mensen geven aan een paard.

Een paard vindt een krabbeltje lekker of een aai, een vriendelijk woord maar de grootste beloning is nog altijd even pauze of helemaal stoppen met werken.
Las dus korte pauze momenten in ,in je training nadat hij iets heel netjes heeft gedaan en je paard zal steeds beter zijn best gaan doen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

zixde

Re: schouderklopjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 14:38

danku allemaal voor de nuttige berichten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie