Manege-aanraders in Den Haag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remembrance

Manege-aanraders in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 18:38

Hoi,
Ik ben eigenlijk aan het kijken voor een verzorgpony, maar heb besloten om voordat ik er één vind nog even wat ervaring op te doen met paarden. Ik vroeg me dus af of iemand een gezellige manege weet waar ik meerdere dagen in de week kan komen om gewoon van alles te leren over paarden? Ik woon in Scheveningen, en het zou handig zijn als de manege niet veel verder dan 10 km zou zijn. Alvast bedankt!
:)

P.S. Als iemand dan toevallig ook nog eens iemand weet die een pony heeft en eventueel een verzorgster zoekt, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag _O- :D

Moonscore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:53

Ik weet niet waar je precies in Scheveningen woont. Maar misschien is Manege Berestein een optie? Het is richting kijkduin en blijft dus rondom je 10km. Ik rijd er zelf niet maar heb er ooit een paard geleast en het zag er best naar uit wat ze weten wat ze doen. Verder ken ik alleen maneges verder weg van je helaas , succes met je zoektocht!

Jetta

Re: Manege-aanraders in Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:07

Even googlen of op je fiets stappen en als je paarden ziet: aanbellen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:18

Hippisch centrum Westland is ook een aanrader. Te bereiken met bus 21. Ik weet alleen niet of dat binnen de grens ligt

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:25

Ik heb zelf jaren op manege Wittebrug gereden. Dat ligt in Den Haag tegen Scheveningen aan. In de zomer rijden ze lekker door de duinen en over het strand en van wat ik nu op hun website zie dan laten ze regelmatig osteopaat komen voor de paarden en zijn ze met natural horsemanship en weet ik wat nog meer bezig. Ik rijd er al jaren niet meer ivm verhuizing maar de eigenaar is nog dezelfde en is een aardige man.

Ik heb ook een tijdje op Berestein gereden. Paarden stonden destijds allemaal in stands en de lessen waren overvol. Toen ik daar als kind ook nog eens uitgescholden werd door de eigenaar van de manege die kennelijk vanuit de kantine keek en vond dat ik zat te zagen (paar paarden sloegen in de bak tegelijk op hol en mijn instructeur zag niet dat ik moeite had mijn paard terug te krijgen en bang was) was voor mij de maat vol en ben ik snel weer naar Wittebrug gegaan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:33

Ik heb een tijdje geleden net zo'n soort topic geopend, en uiteindelijk bij de Eendenkooi terecht gekomen. Deze zit aan de rand van het Zuiderpark, het is een heel kleinschalige manege en voor een stadsmanege staan de paarden er echt top bij!

Ik heb toen eerst twee proeflessen gevolgd bij Berestein, maar nadat ik daar in één les twee keer van mn paard ben gedonderd omdat het paard zonder waarschuwing blind aan de kletter ging, ben ik daar meteen weggegaan. Het scheen daar namelijk vaker te gebeuren dat er mensen tijdens de les afstuiteren, en dat vind ik toch geen fijn idee. Vallen kan natuurlijk altijd gebeuren, maar het moet wel een uitzondering blijven en niet iets zijn waar niemand meer van op kijkt :=

Edit: Dit was mijn topic, miss heb je er iets aan: Foaly @ [MA] Manege Berestein Den Haag, ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Foaly op 30-04-17 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:33

Ik heb ook op Berestein gereden. Mijn ervaringen hou ik netjes voor mij.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:39

Trouwens, als je meer wilt weten over de verzorging van paarden, zou ik zeker naar de Eendenkooi gaan :j. Je komt daar nl niet alleen om te rijden, maar de hele lesgroep is die avond verantwoordelijk voor de verzorging van de paarden. Dus mesten, hooi klaarzetten, alles wat er bij hoort. Het is geen kwestie van een kwartier van tevoren een zadel op je paard gooien, rijden, paard weer wegzetten en vertrekken, zoals je op sommige andere maneges wel hebt.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 09:27

Dank jullie wel! Ik rijd zelf ook al bij de Eendenkooi, maar het is te ver om elke dag heen te gaan. Ik zal eens even kijken bij Berestein en de Wittebrug! :) Ik heb trouwens ook al een verzorgpony gevonden haha. Toch is het fijn om ook op de andere dagen met paarden bezig te zijn.