Tips om een verzorgpony te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remembrance

Tips om een verzorgpony te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 17:57

Hoi lieve bokkers!
Nog niet zo heel lang geleden kwam ik op het idee om een verzorgpony te zoeken. Nadat ik dat idee in mijn hoofd geplant had, was het onmogelijk om die er weer uit te halen. Ik droom al superlang van een lieve pony bij wie ik altijd terecht kan voor knuffels. Ik dacht alleen dat dit een droom zou blijven. Maar ik ben er dus niet zo lang geleden achtergekomen dat een verzorgpony ook een optie is. Ik ben vurig gaan zoeken, maar het was heel naïef van mij om te denken dat ik er 1 binnen een maand of zo zou vinden :D :')

Ik rijd niet lang (2 1/2 jaar), ik woon in de stad, ik ben pas twaalf jaar en ik heb niet genoeg geld om super veel uit te geven aan een verzorgpony. Ja, dat is nogal een lijst van dingen die het lastig maken om een verzorgpony te vinden. Maar ik zou wel elke dag komen wanneer ik verwacht wordt, door weer en wind, ik zou bereid zijn om best wel lang ervoor te reizen, ik zou alle andere (minder leuke) klusjes ook zeker met plezier doen (vegen, uitmesten, drollen rapen, etc.) en ik zou vooral ook heel erg mijn best doen om alles zo goed mogelijk te doen. En ik geef niet op!

Ik heb alleen een beetje hulp/tips nodig. Wat kan ik nog meer doen om een verzorgpony te vinden? Ik houd marktplaats in de gaten - ik heb daar geen advertentie omdat de enige dingen die in mijn buurt staan toch alleen maar mensen zijn met VEEL meer ervaring die ook een verzorgpony of meestal een bijrijdpaard zoeken -, ik zit in verschillende facebook groepen waar ik alles in de gaten houd en ook mijn eigen advertentie gepost heb, ik heb op alle websites gekeken zoals leasepaarden.com (of zoiets) en ik heb natuurlijk ook een advertentie op bokt gezet. De manege waar ik rijd is al heel ver en er zijn geen pensionpaarden, en de dichtsbijzindste manege is degene waar ik vroeger heb gereden die me totaal niet bevalde. Daar een briefje hangen is dus geen optie. Verder zijn alle maneges die ik ken heel ver, en daar ken ik niemand.

Wat kan ik dus nog meer doen?

Rizette

Re: Tips om een verzorgpony te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:01

In de supermarkten briefjes ophangen op het advertentiebord. Dat wordt gezien door mensen die nooit op Bokt of Mp kijken. Bij de plaatselijke ruiterclub ( met eigen paarden) een briefje ophangen. Je adv op facebook zetten en vragen om te delen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:01

Wel een advertentie plaatsen zelf, dat kan veel schelen.
Als je bang bent voor enge figuren neem je de eerste keer gewoon een ouder mee, dat begrijpen eigenaren van paarden best ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:31

Mhh. Ik begon toen ik 8 was met zoeken en was 12 toen ik er een vond, dus jouw leeftijd moet ook kunnen!
Veel geduld. En ik heb mijne gewoon van marktplaats! Briefjes ophangen helpt ook!

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 20:34

Dank jullie wel voor jullie reacties! *\o/*

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:38

Inderdaad gewoon een advertentie op marktplaats. Daar heb ik ook vaak mijn verzorgers gevonden! En inderdaad, het is helemaal niet gek om bij de eerste kennismaking een ouder mee te nemen. Ik heb dat vroeger niet gedaan en vind dat achteraf best dom ;)

Isa2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:28

Ik heb mijn verzorgpony's gevonden door gewoon rond te gaan fietsen in mn buurt en overal waar ik pony's zag staan, heb ik aangebeld. Toen ik bij het derde of vierde huis aanbelde kreeg ik toestemming. :o Het enige is dat jij in een stad woont, ik weet niet of het een grote is en of je ook middenin de stad woont, dat kan het miss wel wat moeilijker maken :(

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 08:21

Isa2003 schreef:
Ik heb mijn verzorgpony's gevonden door gewoon rond te gaan fietsen in mn buurt en overal waar ik pony's zag staan, heb ik aangebeld. Toen ik bij het derde of vierde huis aanbelde kreeg ik toestemming. :o Het enige is dat jij in een stad woont, ik weet niet of het een grote is en of je ook middenin de stad woont, dat kan het miss wel wat moeilijker maken :(

Ja ik woon wel te ver in de stad om pony's bij een huis te zien staan :') Ik ben nu bezig met in elke supermarkt en bij elke manege een advertentie te hangen haha :D Misschien krijg ik ooit nog een reactie *\o/*

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:37

De aanhouder wint! Het gaat je lukken als je volhoudt!

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 06:00

Ik heb een afspraak met de eigenaars van twee shetjes die ik heel graag 1x per week wil verzorgen, samen met een vriendin :D *\o/* Ik hoop dat het wat wordt.. :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:01

Nou kijk dan! Leuk voor je! Hoop dat het je lukt!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:31

Ik klikte even door na het lezen van je tekst.
Wat heb je een leuke advertentie geplaatst hier op bokt, hartstikke duidelijk, eerlijk en enthousiast!

Ik hoop dat je gauw wat vindt :)