Ik wil een huis waar mijn pony kan staan!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fancyyyyy

Ik wil een huis waar mijn pony kan staan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 19:54

Hee allemaal...
Ik heb een eigen pony, genaamd Heros. Het is een Nee Forest en is super lief. Wel een ondeugd maar das juist leuk toch haha...
Maar... Ik heb dus een vriendin met een pony en een paard en zij woont buitenaf en heeft die dus bij huis staan. Alleen ik woon niet buitenaf en heb mijn pony op een manege staan. Niks mis mee natuurlijk maar ik vind de manege niet zo leuk. Je mag er namelijk NIETS. Je moet alles overleggen, je mag niet alleen springen, de bakken zijn vaak bezet voor lessen, ze bemoeien zich OVERAL mee, je mag daar niet alleen naar buiten, enzovoort enzovoort.. Daardoor krijg ik jammer genoeg soms het gevoel dat Heros niet mijn pony is maar een manege pony. Maar ik word gek van al die bemoeiallen want het is toch ECHT mijn pony!! Bij mijn vriendin vind ik het heel leuk. Stallen uitmesten, voeren buitenritjes maken... Ik neem mijn pony wel eens mee naar haar huis. Dan vind ik het veel leuker! Ik mag lekker zelf weten wat ik doe en hoef niet onzeker te zijn of er mensen kijken en ik iets niet goed doe of doe wat "niet mag". Ook is de manege op een afstand die je niet makkelijk zo eventjes met de fiets aflegd. Dus meestal moet ik met mijn ouders met de auto. Dan zijn we daar een half uur voor de les en een half uur na de les vertrekken we weer. Dus als ik bijvoorbeeld niet lekker in mijn fel zit, kan ik helemaal niet lekker naar mijn pony. Er is altijd iemand en anders wel mensen van de manege, nooit een rustig moment. En bij mijn vriendin kan je gewoon voordat je gaat slapen ze even een kusje geven... Die simpele dingen wil ik ook kunnen: kroelen, voeren, uitmesten, tutten, gek doen, in de wei zetten.... Maaaaaar het punt is: mijn ouders willen niet verhuizen. We wonen in een twee onder één kap waar waarschijnlijk geen pony achter kan. Ook vind ik het leuker bij mijn vriendin omdat je altijd wel wat te doen hebt. Je bent de hele tijd buiten, super fijn! Maar thuis verveel ik me dood en wil ik alleen maar naar mijn pony maar dat kan dan niet... Dan maar achter de computer ofzo wat ik ook niks aan vind. Maar met mijn ouders valt ook niet te praten over verhuizen of dichterbij pension... Wat zal ik doen volgens jullie?

MamaMiesje

Re: Ik wil een huis waar mijn pony kan staan!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:59

Hoe graag je dit ook wil, dat kan je gewoon niet eisen van je ouders; buitenaf wonen met een flink stuk grond en genoeg bijgebouwen voor stalling en opslag is ontzettend duur. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:00

Kun je de pony niet bij je vriendin stallen of een andere plek voor je pony zoeken? Dat je ouders niet zo 123 willen verhuizen snap ik volkomen, dat is niet iets dat je zomaar doet. Je moet hen niets verwijten. Ga op zoek naar een leuke doe het zelf stal, is er veel meer te doen als je dat graag wilt.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:01

Een boerderij kopen alleen voor je pony is ook zo wat. Eventueel een andere stal voor hem zoeken? Wellicht het Di hier bij huis zodat je er makkelijk naartoe kan.

fancyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 20:08

Bedankt voor jullie reacties! :) Haha ik hoef ook niet te verhuizen, snap mijn ouders wel hihi!! Ik denk dat ik het met ze ga overleggen over een andere stal :D probleempje is: weet niet hoe de mensen van de manege daarop reageren...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:09

Dat maakt toch niet uit, hoe zij reageren? Jij en je ouders zijn toch de eigenaars van de pony? Ze kunnen hooguit een opzegtermijn stellen, maar wat jij verder wil doen met je pony is aan jou.

fancyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 20:15

MamaMiesje schreef:
Dat maakt toch niet uit, hoe zij reageren? Jij en je ouders zijn toch de eigenaars van de pony? Ze kunnen hooguit een opzegtermijn stellen, maar wat jij verder wil doen met je pony is aan jou.

Ja, je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon dat ze erg bazig enzo zijn, niemand durft er eigenlijk tegen in te gaan. En wil graag goed uit elkaar gaan, als dat zover komt. Maar je hebt gelijk en het is ONZE pony dus wij mogen het natuurlijk beslissen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:23

Ik zou je ouders aan de ouders van je vriendin laten vragen of je de pony bij hun kunt stallen. Wellicht staan zij daar wel voor open, en is voor jou ook gezellig.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:55

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar Young Rider Talk.

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 05:58

In welke omgeving woon je? (mag ook via pb) dan kunnen we misschien even meehelpen zoeken. Verder zou ik toch echt met je ouders in overleg gaan of je je paard ergens anders mag stallen want nu heb je het ook niet naar je zin en dat is niet goed. Je moet het wel leuk hebben op de stal waar je pony staat natuurlijk.

fancyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 16:59

Bananas schreef:
In welke omgeving woon je? (mag ook via pb) dan kunnen we misschien even meehelpen zoeken. Verder zou ik toch echt met je ouders in overleg gaan of je je paard ergens anders mag stallen want nu heb je het ook niet naar je zin en dat is niet goed. Je moet het wel leuk hebben op de stal waar je pony staat natuurlijk.

Ik zal je een pb doen :)) /3

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:53

Bah. Vriendin van mij zit ook op zo'n manege. Ze kan nauwelijks alleen rijden zonder gezichten die op haar letten.
Ook MOET ze van de manege longeren met cap op enzo, terwijl haar paard zo mak als een lammetje is en van haar is. Dus met cap longeren...

Ik zou kijken voor een ander plekje, of bij je vriendin stallen? Of iets anders bespreken

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:55

Arabier schreef:
Ook MOET ze van de manege longeren met cap op enzo, terwijl haar paard zo mak als een lammetje is en van haar is. Dus met cap longeren...

Ik longeer ook altijd met cap. Vind dat geen belachelijke regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:56

Heb je al is gekeken naar andere stallen in de buurt?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:59

FatCat schreef:
Arabier schreef:

Ik longeer ook altijd met cap. Vind dat geen belachelijke regel.

Denk dat veel mensen het vooral vervelend vinden dat er zulke regels zijn als het gaat om een eigen paard. Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid. Dat je er voor kiest omdat te doen prima maar ik zou ook niet zitten wachten op een stal waarbij je zo beperkt wordt in je eigen keuzes. Je koopt toch een eigen paard om je plan te trekken en niet om dan als nog van andere te horen wat je moet doen en hoe je het moet doen.

Ik zou inderdaad even rond kijken voor wat anders maar dan zul je ook even met je ouders moeten gaan praten of hun het een optie vinden om het paard te verhuizen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:01

Ik vind het voor een manege pony ook een prima regel! Dat paard is van de manege en HUN verantwoordelijkeheid. Maar als het je eigen paard is, kom op...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:05

Arabier schreef:
Ik vind het voor een manege pony ook een prima regel! Dat paard is van de manege en HUN verantwoordelijkeheid. Maar als het je eigen paard is, kom op...

Als ik zie hoeveel mensen bedrijven gaan aanklagen voor de minste dingen begrijp ik wel waarom zo'n regels bestaan hoor. Laatst heeft iemand een knie tegen de poort van een tafel gestoten in een restaurant en kreeg hiervoor 20K in schade vergoeding :')

Maar ja goed, is offtopic.

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:12

Misschien dat je ouders kunnen vragen aan de ouders van die vriendin of je daar op stal mag staan. Of een andere leuke stal dichterbij je huis. Maar een eigen huis met stal gaat niet gebeuren. Daar zou je toch echt voor moeten sparen en later zelf zo'n huis kopen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:35

FatCat schreef:
Arabier schreef:

Als ik zie hoeveel mensen bedrijven gaan aanklagen voor de minste dingen begrijp ik wel waarom zo'n regels bestaan hoor. Laatst heeft iemand een knie tegen de poort van een tafel gestoten in een restaurant en kreeg hiervoor 20K in schade vergoeding :')

Maar ja goed, is offtopic.

Haha maar dit was een voorbeeld, ze mag ook niet alleen springen of naar buiten, zelfs niet wandelen!!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:53

Wat vervelend dat je altijd gecontroleerd e.d. wordt.

Maar aan huis is ook niet alles hoor. Hier staan ze zelf aan huis, en het is toch wel altijd alleen. Nee, niemand die je zegt wat je moet doen, maar ook niemand waar je mee kunt praten (op je ponies na, maar die zeggen niets terug)

Misschien kun je hem bij je vriendin stallen? Dat is toch gezellig dan alleen en je hebt niet die controle continue. Wél de regels op hun erf, maar dat spreekt voor zich.

fancyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 13:59

Heey allemaal bedankt voor jullie reacties! /3

Even een update: Wij hebben dus zeg maar achter onze schutting een aardig stukje grond. Daar zou best een stal passen. Ik heb het er met mijn ouders over gehad en we gaan waarschijnlijk een stal bouwen!! We hebben al hekken enzo gehaald... Super leuk!! Heros kn dan lekker grazen enzo en waarschijnlijk nemen we er dan een shet bij voor gezelschap. Heel leuk allemaal, maar als ik dan wil rijden hebben we daar waarschijnlijk net niet genoeg ruimte voor. Dus OF ik moet dan naar mijn vriendin, of iemand anders vinde waar ik (misschien dagelijks wel) heen kan. Alleen das wel een heel gedoe elke keer met de trailer. Iemand tips? Het is zeg maar wel genoeg ruimte om los te doen overdag maar denk net niet genoeg om te rijden.

Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:03

Geloof mij, een eigen paard bij je thuis kan ook snel vervelen hoor... Zeker als je nog jong bent. Geen vriendinnetje waarmee je kan afspreken om samen te rijden, je moet alles zelf doen en je moet door weer en wind naar je paardje om alles te doen. Dus je hebt geen luxe binnenbak en iemand die je paard wel voor je binnen zet.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:09

Een normale bak is 20 bij 40. Als het stuk grond te klein is om te rijden, is het te klein om een paard/paarden op te houden.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:13

In de buurt geen kleinschalige stal/half pension? Je zou hier gewoon heen kunnen stappen om te rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:13

Hebben jullie al eens met de ouders van je vriendin overlegd of jouw pony bij hun zou mogen staan? Uiteraard gewoon tegen betaling en met goede afspraken :j