Springen met shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouky_Marthe

Springen met shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 19:21

Ik spring soms aan de hand met de shetlander van mijn oma en soms lukt dat maar meestal niet. Hij wil bijna nooit lopen en als hij dan eens loopt stopt hij vlak voor de hindernis of hij loopt er naast. Als ik een wortel laat zien lukt het maar ik wil het ook graag zonder wortel kunnen doen omdat hij al te dik is en hij is in de herfst/winter hoefbevangen dus hij mag niet te veel wortels en omdat hij zo enthousiast was heeft hij vandaag mijn broertje gestampt (ik weet dat dat normaal is maar ik wil toch graag anders werken). Heeft iemand misschien tips/ideeën hoe ik kan zorgen dat hij wel loopt? :)

Weggebokt

Re: Springen met shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:22

In de herfst/winter hoefbevangen? Vrees dat hij niet wilt lopen omdat hij nog last van z'n hoefjes heeft.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:26

Niet willen lopen en te dik klinkt als hoefbevangen. Af laten vallen, ga er maar mee wandelen (als je hem aan kan) of longeer hem

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 05:52

Je shetlander rustig beweging geven gewoon lekker veel wandelen of longeren. En echt even laten nakijken door de dierenarts want je wil je pony geen pijn doen omdat hij nog last heeft van zijn hoeven op dit moment.

Nouky_Marthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 10:28

Nadat hij hoefbevangen is geweest heeft hij terug heel goed gelopen en nu kan ik hem soms ook niet houden omdat hij wilt lopen maar meestal wil hij niet. Hij loopt ook niet mank ofzo maar het zou wel kunnen dat hij nog pijn heeft.

Moonscore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:10

Misschien een keer controle door de dierenarts laten doen? Ik zou eerst even oefenen zonder springen dat die goed naar je luistert. En pas achteraf belonen met bijv een snoepje ipv tussendoor. Dan weet die dat als die het goed doet uiteindelijk iets krijgt. En daarna gewoon rustig opbouwen niet te snel willen , niet alles lukt meteen.