Wie is er nog meer met Nabab de Reve afstammeling bezig?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xhaflinger

Wie is er nog meer met Nabab de Reve afstammeling bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 09:58

Hey iedereen,

Ik zal is eerst een paspoort schetsen van mijn Nabab de Reve merrie:
Naam: Mississippi Optima, ik noem haar Pip.
Vader: Nabab de Reve ( Quidam de Reve X Melodie En Fa)
Moeder: Serieuse de Rouet (Allegreto X Orval de Rouet)
Geboren: 25 - 06 - 2012

Ik heb Pip nu sinds Zaterdag 3 - 12 - 16. Ze was toen net 2 maanden onder het zadel. In januari ben ik er heel hard vanaf gevallen, met ook de daarvan gevolgen. Ik had geheugenverlies van 3 dagen terug en kon me de hele dag niks herinneren. Zo wist ik na de val niet meer wat mijn jas was, waar ik was, wat ik daar deed en etc. Mijn vader had mij naar het ziekenhuis gebracht en was 5 minuten eerder dan ons naar huis gegaan, waarbij ik bij het thuiskomen het hele verhaal weer aan ons pap had verteld :') Ik had een tand door mijn lip, gebroken jukbeen en een hersenschudding/hersenkneuzing en dat herstel duurt tussen de 3 en de 9 maanden... Heel fijn in je eindexamen jaar :') Ik heb toen ruim een maand niet meer kunnen rijden. Wel ben ik er bijna elke dag heen geweest om te knuffelen of even los te gooien.

Ik ben nu sinds maart het rijden echt weer fanatiek aan het oppakken. Eerder ging dat gewoon nog niet goed omdat het rijden nog te zwaar voor me was. Ik zat er destijds dus vooral op om het vertrouwen in elkaar terug te krijgen en om aan elkaar te wennen. Nu hebben we een keer in de week dressuurles en een keer in de week springles. Daarnaast heb ik ook nog prive les :o Wat ik merk is dat Pip heel snel gaat headbengen of tenminste zo noemen wij het. Heel heftig met der hoofdschudden. We hebben het zadel gecontroleerd, Tandarts erbij gehad, verschillende bitten erin gehad. Het gaat steeds beter en mijn instructeur geeft ook aan dat ze het ook doet omdat ze nog niet altijd snapt wat ze moet doen. Ook doet ze dit op de wasplaats als madam ongeduldig wordt. :')

Nu is het verhaal steeds langer aan het worden, maar ik was heel erg benieuwd wat jullie ervaring is met jullie Nabab. Ik ben in ieder geval heel erg bij en trots op die van mij. Ze gaat met springen met sprongen vooruit en ze heeft echt een gouden karakter <3 <3 . Verder is ze nog lekker speels en nog lekker paard. We rijden zo'n 4 keer in de week en als ik niet kan rijden door blessure of zij niet door het missen van bv een ijzer dan knuffelen we gewoon lekker lang, of geven we haar een lekkere langen poetsbeurt :j

Eerste keer bij haar wezen kijken

Afbeelding

Op der nieuwe stal

Afbeelding

Nog meer knuffelen

Afbeelding

Baas ben ik in beeld?

Afbeelding

En op de stal waar we nu staan. Ze heeft een muilkorf om omdat ze anders zand eet met grote hoeveelheden. We geven bij haar voer ook nog zonnebloemolie.

Afbeelding

xhaflinger

Re: Wie is er nog meer met Nabab de Reve afstammeling bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-17 13:21

Niemand die bezig is met een Nabab de Reve afstammeling?

jobamara

Re: Wie is er nog meer met Nabab de Reve afstammeling bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:57

Geen Nabab, vind het zeker leuke paarden, maar herken wel iets van je verhaal
Hier de afstamming van vaders kant Guidams Willow the second.
https://www.hippomundo.com/pedigree/genealogy/110844/5

En verder dus ook Quidam de Revel, wij hebben een nu 1 jarige merrie van Willow the second zelf gefokt uit een new forest merrie. Haar halfbroer van nu 3 is een relaxte nu net 2 weken ruin en een koele kikker. De jaarling is een ontzettend gaaf ding maar zo wakker en ongeduldig dat ik me wel afvraag hoe braaf zij op 3 jarige leeftijd gaat zijn.
Maar och de karakterpaardjes zijn vaak wel de beste en met veel geduld zal het wel goedkomen denk ik. Vreemde kunnen haar niet zo maar aanraken dan flipt ze en gaat omhoog. Dus daar zijn we nu mee bezig lastig als ze lekker aan huis staan en er niet veel paardevolk komt. Heel veel succes met Pip

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie