Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jolene85 schreef:Jouw pony dus jouw keuze.
Als je je er niet prettig bij voelt gewoon niet doen en ook zeggen dat je verder zoekt naar een baasje dat naar jouw idee beter bij hem past. Dat is je recht als verkoper om zelf te bepalen aan wie je hem verkoopt.
Er zijn genoeg paardvriendelijke ruiters die ook jou nog fotos willen sturen of waar je nog welkom bent eens in de zoveel tijd. Luister naar je gevoel, dat is het belangrijkste.
Niks naarders dan zien hoe je pony wordt vernaggeld..
demibuitinkx schreef:aangezien ik nog best jong ben (13) heb ik niet veel inspraak op waar mijn pony heen gaat.
anjali schreef:Kun jehem niet houden als gezelschap voor het grotere paard wat je gaat krijgen? want het is tochniet goed als een paard alleen komt te staan. jullie hebben hem bij huis staan begrijp ik? dan den k ik dat het onderhoud van een extra pony niet zo veel kost. Maar goed,dat zou mijn idee zijn maar ik ken jullie situatie niet natuurlijk.
LadyMadonna schreef:Sowieso, als ik een paard verkoop, moet ie ook echt weg... dus niet op dezelfde stal of in hetzelfde dorp oid. Heb dat 1x gedaan en vond het verschrikkelijk, want ik zag allemaal dingen die ik anders zou doen, maar had er niks meer over te zeggen
demibuitinkx schreef:ik heb een pony die bij mij achter het huis staat, ik word te groot voor de pony en dus moeten we hem verkopen en kijken voor een ander paard.
GDG schreef:demibuitinkx schreef:ik heb een pony die bij mij achter het huis staat, ik word te groot voor de pony en dus moeten we hem verkopen en kijken voor een ander paard.
Nee hoor lieverd, dat moet helemaal niet. Je kunt/je ouders kunnen er ook voor kiezen om je pony wél te houden, dan komt hij ook niet bij de verkeerde baasjes terecht.

Deni11 schreef:Verkopen terwijl ze in de buurt blijft staan zou ik niet doen, hier ook van dicht bij mee gemaakt en diegene had het er maar lastig mee met de manier waarmee om werd gegaan met de pony ( iets met ouders veel geld, kind kreeg pony, fanatieke pony deed amper meer iets bij het nieuwe baasje). Als je hem verkoopt zou ik naar het beste baasje doen, zoals je gevoel dat zegt.
anjali schreef:Kun jehem niet houden als gezelschap voor het grotere paard wat je gaat krijgen? want het is tochniet goed als een paard alleen komt te staan. jullie hebben hem bij huis staan begrijp ik? dan den k ik dat het onderhoud van een extra pony niet zo veel kost. Maar goed,dat zou mijn idee zijn maar ik ken jullie situatie niet natuurlijk.
Of een paard en een shetlander
Goof schreef:GDG schreef:Nee hoor lieverd, dat moet helemaal niet. Je kunt/je ouders kunnen er ook voor kiezen om je pony wél te houden, dan komt hij ook niet bij de verkeerde baasjes terecht.
Niet iedereen heeft de financiële middelen en ruimte om meerdere paarden te houden he
TS, laat je OP eens lezen aan je ouders. Dan weten zij precies waar je je zorgen om maakt.
Sarah_Elise schreef:anjali schreef:Kun jehem niet houden als gezelschap voor het grotere paard wat je gaat krijgen? want het is tochniet goed als een paard alleen komt te staan. jullie hebben hem bij huis staan begrijp ik? dan den k ik dat het onderhoud van een extra pony niet zo veel kost. Maar goed,dat zou mijn idee zijn maar ik ken jullie situatie niet natuurlijk.
Dit vind ik ook wel een puntje om over na te denken / aan je ouders te vragen.
Een paard alleen houden is niet fijn voor het paard. Als je niet heel veel land hebt, kun je ook prima hooi bijvoeren. In principe is een plek die groot genoeg is voor 1 paard, ook groot genoeg voor 2 paardenOf een paard en een shetlander
Sarah_Elise schreef:Het is misschien beter om je pony te verkopen, dat kan. Maar het is niet goed voor je nieuwe paard om alleen te staan. Een maatje is voor paarden heel belangrijk omdat het kuddedieren zijn.
Als je huidige pony beter af is bij iemand die veel tijd voor hem heeft, dan zou ik hem zeker verkopen aan een fijn baasje.