[VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyHorsess
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:03

Beetje laat misschien, maar nog best leuk zo'n dagboek. Is weer eens iets anders :)

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 14:52

HappyHorsess schreef:
Beetje laat misschien, maar nog best leuk zo'n dagboek. Is weer eens iets anders :)

Je bent helemaal niet laat hoor :j Ik probeer dit dagboek zo vaak mogelijk te updaten maar het mislukt tot nu toe een beetje :+ Maar ik ga het deze week weer oppakken. *\o/*

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 21:50

8 mei 2017


Lief dagboek,

Vandaag was school gewoon normaal. En ik was net zoals altijd laat vrij vandaag. Maar ik was wel iets eerder vrij want ik had uitval *\o/* Dus nu was ik om 14.45 vrij.

Toen ik thuis kwam heb ik geleerd voor geschiedenis want dat heb ik morgen. En daar wil ik een goed cijfer ophalen. Ik ben al heel erg blij met een zes voor geschiedenis :j

Toen moesten we eten en naar het eten ben ik naar de pony's gegaan. Ik heb eerst Moor heel erg lang gepoetst en daarna ben ik erop geklommen en heb ik weer met alleen een neckrope gereden. Op het begin ging het heel erg goed. En toen kon ik zelfs slalommen *\o/* En toen wilde ik over de hindernis die er stond alleen Moor dacht daar anders over.. Dus daar hebben we een tijdje meezitten klooien. En toen ze daar overheen was heb ik nog even in het weiland gedraafd en gegaloppeerd en daarna heb ik Moor uitgestapt.
Toen was het Jacky zijn beurt. Ik heb hem ook heel erg lang gepoetst en ondertussen kwam mijn zusje langs en die vroeg als ze foto's mocht maken. En daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :D Dus toen heb ik Jacky nog even klaar gemaakt en het hoofdstel ingedaan. En toen zijn we in het weiland bij het 'bos' foto's gaan maken. En er zijn best wel wat leuke foto's uitgekomen. Ik heb alleen nu niet mijn camera bij de hand dus de foto's zullen jullie morgen zien.

Ik ben inmiddels heel erg moe van alles wat ik vandaag heb gedaan. En ik ga dan nu ook lekker slapen.

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 21:44

11 mei 2017


Lief dagboek,

Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is Jacky. Wij zingen allemaal zo prettig jajaja en daarom zingen wij blij blij blij. Hij leve lang hoera hoera hij leve lang hoera hoera hij leve lang hoera hoera. HIEPERDEPIEP HOERAAA *\%/* *\%/*

Jacky is vandaag jarig en dat hebben we natuurlijk gevierd met taart. Ik heb gisteren al verjaardagsfoto's gemaakt samen met hem. En hij vond de vlaggetjes eigenlijk wel oké. En ik heb ook al verjaardagsfoto's met Moor gemaakt want zij is morgen jarig. Ik heb voor beide heb ik een taartje gemaakt. En er hangen slingers in de paardenstallen en er hangen ballonnen aan de stal deuren :+ Oftewel we hebben er het beste van gemaakt. Ik zal wat foto's delen van Jacky met zijn vlaggetjes van gisteren. En ik heb ook alles gevlogd vandaag en morgen ga ik dat ook doen en die doe ik samen in een vlog. Dus dat wordt leuk om te editten <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier had hij me net van de boomstam afgeduwd :')
Afbeelding

Afbeelding
Een onderonsje ik wist niet dat mama nog foto's aan het maken was <3

Liefs,
Marieke

HappyHorsess
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-05-17

Re: [VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:59

Super leuke foto's! :)

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 20:43

21 mei 2017


Lief dagboek,

12.15
Ze hebben gisteren een bakrand om de bak gezet *\%/* Het was eigenlijk een verrassing maar ik was er vrijdag al achter komen want ze waren van alles aan het uitzetten bij de bak.. En ja dat trekt mijn aandacht. Dus voor mij was het geen verrassing meer en ik was ook nogal hyper hierdoor. Want ik wilde dit al zo lang *\%/* Voor mijn zusje was het nog wel een verrassing dus toen de bakrand stond heb ik haar geblinddoekt en naar de bak gebracht en ze was heel erg blij. De zoektocht naar een pony van haar is hopelijk bijna afgelopen. We hebben weer een hele leuke pony gezien. We willen waarschijnlijk deze week gaan kijken.

Als het goed is ga ik straks op Jacky. Want ik heb altijd gezegd ik ga er pas weer op als er een bakrand omheen staat. Ik kan niet wachten tot het zomer is dat ik lekker op hem door de bak heen kan rijden.

Ik ga binnenkort echt iets heel erg leuks doen. Ik mag hier nog niet zoveel over zeggen want ik weet niet wie dit allemaal lezen O:) Maar ik kan wel vertellen dat het iets is met Moor en dat ik er vrij voor heb gevraagd bij school. Wat we gaan doen is weer een hele ervaring voor Moor. En ik hoop dat ze het heel erg braaf doet.

Ik vertel zo wel verder hoe het was om op Jacky te zitten. En ik zal wat foto's maken van de bak.

15.28
Nou ik ben er weer hoor. Ik heb op Jacky gereden en het ging super goed *\o/* Ik heb bewust een bodyprotector aangedaan want Jacky kan of heel lief zijn of echt de hele tijd bokken en steigeren. Maar vandaag was hij dus super lief. De body is alleen een beetje te klein dus dat ga ik denk ik voor mijn verjaardag vragen <<) Want als ik dan ook echt alleen op Jacky kan rijden en een sprongetje wil doen dan ga ik mooi met body. Ook al ben ik eigenlijk helemaal niet van die dingen. Alles voor de veiligheid dan maar.

Maar oke even weer terug te komen op het rijden. We hebben hem eerst gelongeerd en daarna ben ik er opgeklommen. Toen hebben we eerst gestapt aan beide kanten en toen ook zijn we ook een paar keer gaan halthouden om de knopjes allemaal even weer op te zoeken. Toen zagen we dat het bit eigenlijk veel te laag lag.. En dat hij z'n tong eroverheen had gegooid dus toen hebben we die een gaatje korter gedaan en toen lag hij perfect. En toen zijn we verder gegaan. Toen vroeg ik aan mama als ik misschien ook mocht draven en mama zei: 'Je mag draven als jij denkt dat je er klaar voor bent'. Toen heb ik eerst nog een rondje gestapt en toen ben ik gaan draven. En hij deed het zo goed <3 We hebben op beide kanten gedraaft en toen zijn we gaan uistappen. Ik heb de hele tijd aan de longeerlijn gereden. En we gaan dit nu weer helemaal opbouwen met hem.

Ik heb alles gefilmd en dat ga ik zo dan ook bewerken. Zodat ik dit gewoon altijd kan terug kijken. Misschien gaat mama ook wel weer rijden. Dat heeft ze namelijk wel altijd gezegd als er een bakrand om de bak zit ga ik ook wel weer eens op Jacky.

20.39
Nou ik ben al bezig geweest met de video bewerken. Ik ben alleen vergeten foto's te maken :+ Ik ben ook zo slim..... Maar ik ga zo nog even natuurkunde over lezen en dan ga ik ook slapen. Ik ben eigenlijk best wel moe. Het heeft me veel energie gekost om te rijden op Jacky. Je moet dan op zoveel dingen letten. En ik ben gisteren ook niet echt op tijd gaan slapen :D Dus ik denk dat dit het laatste is wat ik ga schrijven voor vandaag. Morgen heb ik les tot 15.45 en dan ben ik ongeveer kwart over thuis en dan ga ik leren en dan misschien kan ik naar het eten nog wel op Jacky. We zullen zien. Ik bedenk met terwijl ik dit schrijf dat ik ook nog wel even met de video bezig kan. Dan kan die deze week een keer online. Maar dit was het dan ook wel dus doei :evaw:

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:21

22 mei 2017


Lief dagboek,

21.11

Nou ik zit inmiddels in mijn bed met mijn laptop en ik ga zo slapen. Maar eerst ga ik hier even schrijven want ik heb vandaag weer op Jacky gereden.

En het ging super goed. Ik heb zelfs op beide zijdes gegaloppeerd en ik heb ook nog los gestapt. En hij ging ook al meer nageeflijk lopen. Dus dat zijn weer wat stapjes. Ik heb het helaas niet gefilmd...
Maar mama heeft hem eerst weer gelongeerd en heeft hem ook over een laag kruisje laten springen. Want Astrid had in de bak gereden en ze had wat gesprongen Moor. Terwijl mama dat deed had ik een van de twee sprongen opgeruimd en was ik bij mama gaan staan. Ze heeft hem op beide zijdes laten draven en galopperen ook stappen natuurlijk. En toen kon ik er op. Eerst gestapt en toen ben ik gaan draven en heb ik wat overgangen gereden. En toen op de andere hand en ook gedraaft en ook overgangen gereden. Toen zei mama zo van nou doe maar een galopje. En dat liet ik me geen twee vertellen dus toen ben ik aangesprongen in galop en Jacky gegaloppeerd heel erg langzaam. Dus dat is een puntje om aan te werken. Naar twee/drie rondjes gegaloppeerd te hebben eerst weer naar draf en toen op de andere hand ook gegaloppeerd ook iets van twee/drie rondjes aan de longeerlijn. Ik heb de hele tijd volgens mij met een bigsmile gereden. Ik ben gewoon heel erg blij dat ik dit mag doen <3 Toen ik klaar was met uitstappen vroeg mama aan mij: "Marieke ben je moe?" Ik zei zo van ja ben ik heel erg rood? Ik had helemaal rode wangen :') Nou ik ben klaar met praten. Ik heb morgen gelukkig niet zo lang school ik moet maar tot 12.45. Dus dat scheelt alweer ik hoop dat ik morgen ook op Jack kan.

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 19:13

30 juni 2017


Lief dagboek,
Ik weet dat het lang geleden is maar ik heb super leuk nieuws. Moor en Jacky krijgen binnenkort er een vriendinnetje bij *\%/* Mijn zusje en mijn moeder zijn vandaag wezen kijken bij een pony. En als het kan dan wordt ze zondag al gebracht. En anders moeten we iets langer wachten. Maar bij deze stel ik jullie voor aan de nieuwe pony van mijn zusje *\%/*

Afbeelding

Ik zal mijn zusje en haar pony waarschijnlijk gaan volgen met mijn camera. Dus als het mijn zusje het goed vindt kun je dit terug vinden op YouTube.

Liefs Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 20:06

2 juli 2017

Lief dagboek,
Go staat inmiddels lekker in haar stal te genieten van het hooi. Ze is echt een schatje. Ik hoop dat mijn zusje en Go heel erg veel plezier van elkaar gaan hebben.

Liefs,
Marieke

Sunny8
Berichten: 66
Geregistreerd: 12-03-17

Re: [VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:28

Leuk idee, zo'n dagboek :D Wat leuk dat je zusje een nieuwe pony heeft!

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 20:41

3 juli 2017

Lief dagboek,
Vandaag had ik gewoon school. Donderdag begint pas mijn toetsweek wat ergens wel fijn is. Omdat deze laatste dagen we nog weinig doen heb ik vrij weinig gedaan op school. Ik heb van beeldendevorming mijn werken mee naar huis gekregen en omdat dat niet echt paste op mijn fiets en ik moet wel een eindje fietsen heeft mijn zus me opgehaald. En toen vertelde ze dat Go was ontsnapt uit de bak..

Mama had Go en Moor eerst kennis laten maken en dat ging goed zei ze. Ze waren eerst wel aan het stoeien maar al even later stonden ze elkaar te kriebelen. Dus toen had ze Jacky erbij gedaan en dat ging opzicht wel goed dacht mama. Ze stonden met z'n allen met het hoofd aan de grond. Dus dat zal wel goed gaan.... Niet dus. Mama werd gebeld door papa dat Go niet meer in de bak stond en dat er twee planken kapot waren.. Mama is toen snel op de fiets gestapt en er achteraan gegaan. Gelukkig kwam mijn zus net de onze weg op en heeft de auto dwars over de weg heen gezet. En ze kon Go zo pakken. Go had uiteindelijk toch nog wel heel wat afgelegd. Dus die was erg moe. Mama heeft Go toen mee naar huis genomen en haar weer in de bak gezet dacht ik. Uiteindelijk heeft mijn zusje Go nog gepoetst en ook nog gelongeerd samen met mama. Dus ik denk dat Go wel lekker kan slapen vannacht.

Ik had vandaag ook inhaalles. Want ik kan donderdag niet. Ik mocht op Sion. En normaal als ik op hem mag gaat het wel normaal. We hebben onze punten om aan te werken. Alleen toen ik alleen al op hem zat was hij al druk en heel erg kijkerig. Toen dus ook de wind opeens tegen de muren aan kwam sprong hij in volle rengalop.. En we waren alleen nog maar aan het instappen. Ik denk dat hij hierdoor heel wat stress had zitten ophopen en dat dat er allemaal uit moest. Hij had gewoon niet zo z'n dag. Nou dat overkomt iedereen weleens. Dus we hebben het lekker rustig aangedaan. Vooral veel overgangen gereden. En met galop even op onze eigen manier gedaan. Dus ook al was het niet zo z'n dag we hebben er wel het beste van gemaakt. En ik ben dan ook heel erg tevreden over hoe we hebben gereden vandaag.

Ik denk dat dit het wel weer was voor vandaag.

Liefs,
Marieke