Ik ben Marieke en ik ben 14 jaar.
Ik houd van tekenen, fotograferen, filmen en vooral heel erg veel van pony's
.Ik heb zelf ook twee pony's Moor en Jacky.
Ze zijn niet van mij alleen, maar ik ben wel de enige die iets met ze doet dus heb ik gezegd dat ze van mij zijn
Ik wil graag dit dagboek gaan bijhouden zodat ik over een paar jaar dit allemaal kan terug lezen en kijken wat ik toen allemaal deed. Ik doe dit ook al met filmen. Alleen soms heb ik echt geen tijd om te gaan filmen als ik bij de paarden ben maar wil ik het wel heel graag delen met de buitenwereld. En dit leek mij een super idee.
Ik ben heel erg trots dat ik kan zeggen dat ik de eigenaresse ben van Moor en Jacky. Ik zal ze even aan je voorstellen.
Moor
Naam: Gelpenhof Eveline
Roepnaam: Moor, Spekkie, Dikkie, Schatje, Eefje, grote prinses, dwergje
Ras: Welsh
Verjaardag: 12 mei
Houdt van: eten, eten, eten, eten, soms knuffelen, eten eten, eten, buitenrijden, eten, eten, eten, dat witte koude spul dat er ligt in de winter
Houdt niet van: gestoord worden tijdens eten, te veel aandacht, vreemden

Ja dit witte spul bedoelde ik baasje

Jacky
Naam: D'Ardennele Jack
Roepnaam: Jacky, Jack, Spekkie, Schatje, Dikzak, Reus, klein prinsje
Ras: Belgisch warmbloedpaard
Verjaardag: 11 mei
Houdt van: wortels, wortels, snoepjes, brokjes, hooi, keihard bokken
Houdt niet van: alleen zijn, vreemde dingen, nieuwe dingen

Dit is mijn meest recente foto van Jacky op mijn laptop... Die ik al op Bokt heb geupload...

Van het zomer
Nou dat zijn Moor en Jacky maar ik heb ook nog een hond, een konijn, twee konijnen van mijn zusje en heeeeeeeelll veel kippen. Rheno onze hond vindt de pony's heel erg leuk. Rheentje heeft al meerdere keren kennis met ze gemaakt. Flappy mijn konijn heeft ook al kennis gemaakt met de pony's. Pluisje en Nijntje volgens mij nog niet. Mmmm dat wordt dan maar eens hoog tijd.
Zoals ik al had verteld vind ik het heel erg leuk om te filmen. En ik doe dit dan ook bij de pony's en zo ben ik een poos geleden op het idee gekomen om een YouTube kanaal te beginnen. En die kan je vinden in mijn onderschrift
En daar kun je ook al gelijk mijn Instagram zien.Nou oke ik heb nu alles en iedereen voorgesteld en ik denk dat dit wel genoeg was voor vandaag. Ik zal morgen wel weer in je schrijven denk ik.
Liefs,
Marieke
Ik heb lekker gesprongen op de manage en dat ging heel goed.

Waarom moet ik dit nou zo erg vinden? Waarom kan ik niet normaal tegen bloed? Ach ja het zei zo. Maar ik had liever gehad dat ik het niet had...
Alleen staat Moor er wel voor.... Maar je kunt het nog steeds wel "zien".

Uiteindelijk liep ze opa bijna omver maar ach. En ja dat was het eigenlijk wel voor vandaag. O ja ik heb ook nog wat foto's gemaakt alleen nu ligt mijn camera beneden en ben ik boven op mijn kamer. Dus die zie je morgen wel of later deze week.
.
Hij vertelde hoe en wat. En toen zei hij ga je maar weer omkleden. Dit hebben we gedaan we liepen terug naar school en zagen al veel kinderen weg fietsen. Wij moesten eerst nog naar ons kluisje om onze normale tas te pakken en ook onze jas. Toen we voor de ingang stonden zagen we de directeur en die hebben we toen gecondoleerd. Toen liepen we naar ons kluisje en toen zei ik :' Zullen we zo nog even langs de leraren die we zien?'. Dit vonden ze ook een goed idee. Toen hebben we nog wat leraren gecondoleerd en toen liepen we naar buiten. Ik had een hele erge brok in mijn keel en ik liet een paar tranen over mijn wangen rollen maar wel zo dat het niet heel erg op viel. Toen we op de fiets zaten kwamen er al meer tranen. En toen ik alleen fietste heb ik eerst twee keer geprobeerd om mama te bellen alleen ze nam niet op dus toen heb ik papa maar gebeld. Toen ik dat deed stroomden de tranen over mijn wangen en ben zo snel als ik kon naar huis gefietst. En papa had al gezegd dat mama in de kippenschuur was dus daar ben ik zo snel mogelijk heen gelopen en toen begon ik weer heel erg te huilen toen ik bij mama was. En nu zit ik j n huis en heb ik een kaarsje voor haar aangestoken. Alle leerlingen zijn vrij. En maandag gaan ze proberen om alles weer op te pakken. Maar dit hakt er bij iedereen in. Ze heeft voor mij veel betekent en nu zal ik haar nooit meer tegen komen en zal ze nooit meer zo lief glimlachen. Het lucht heel erg op om dit allemaal te schrijven.
Ook hebben we nog een klein sprongetje gemaakt. En dit ging opzicht ook wel goed. Ik had ook nog wat foto's gemaakt van Jacky met een paardenbloem. En mama heeft ook nog wat foto's van mij en Moor gemaakt.