Ik hoop op misschien verhalen van mensen die op hun eigen manier in de sport zijn beland, of iets anders geen idee 
En even ter informatie ik ben 14
Groetjes, Anne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hoop op misschien verhalen van mensen die op hun eigen manier in de sport zijn beland, of iets anders geen idee 
Paardrijden is een dure sport, en volop de wedstrijden in al helemaal. Als je hogerop wilt komen gaat geld absoluut helpen, zonder heb je een stuk meer geluk nodig.
, ik ben zo'n geluks vogel geweest.
, ik wou naar deurne, maar nee was veelste duur, we gingen naar meppel, paardenhouderij, daar kon ik het mee doen. Voor even Ben ik daar mee akkoord gegaan
. De richting die ik op wou Kon alleen maar op Deurne. Dus toen het eerste jaar er bijna opzat, mijn mam overgehaald om op deurne te gaan kijken. Ik kreeg nadrukkelijk mee, ALLEEN KIJKEN IS TOCH TE DUUR ! Komen we daar in gesprek met de leraar en die zegt: Het is een mannenwereld (drafsport) je krijgt geen kans dus ik zou hier niet aan beginnen
. Dat hielp natuurlijk niet mee
. Maar ik mocht heen
en let op
Ben tenslotte Ned kampioen geweest bij de leerlingen, uiteraard was een jongen mijn concurrent die ze om die reden extra hielpen met extra ritjes , maar toch heb ik hem verslagen
en ik heb de grootste wedstrijd in ned. Gewonnen als eerste en jonkste vrouw
, dus het kan
, maar je moet goed stevig in je schoenen staan, alle kansen pakken en zelf maken. In dit verloop heb ik ook genoeg tegenslagen gehad, maar het kan
BravoT schreef:Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik ben zo'n geluks vogel geweest.
Mijn ouders hadden niks met paarden, waren er zelfs bang voor. Doordat een zus van mijn moeder eens gebeten was mocht ik niet in de buurt van paarden komen. Pas toen ik in groep 8 zat kreeg ik naar jaren zeuren voor het eerst paardrijles van mijn andere tante voor mijn verjaardag. Toen was ik verkocht en mocht ik op les. Ff in het kort proberen. Na paar jaar op de manege boxen te hebben gemest een verzorg paard gezocht en kwam per toeval op een draverstal waar ik alles onder het zadel mocht beleren. Ik kon handig rijden en ze hadden gezegd dat ik er in verder moest gaan, maar van mijn moeder mocht ik geen paarden opleiding doen. Na een stage op een peuterschool moest ik een kant kiezen, had een dag hele dag een kindje wat niet op wou houden met huilen. Zij mam als ik dit de rest van mijn leven moet doen word ik gek, ik wou naar deurne, maar nee was veelste duur, we gingen naar meppel, paardenhouderij, daar kon ik het mee doen. Voor even Ben ik daar mee akkoord gegaan
. De richting die ik op wou Kon alleen maar op Deurne. Dus toen het eerste jaar er bijna opzat, mijn mam overgehaald om op deurne te gaan kijken. Ik kreeg nadrukkelijk mee, ALLEEN KIJKEN IS TOCH TE DUUR ! Komen we daar in gesprek met de leraar en die zegt: Het is een mannenwereld (drafsport) je krijgt geen kans dus ik zou hier niet aan beginnen
![]()
. Dat hielp natuurlijk niet mee
. Maar ik mocht heen
en let op
Ben tenslotte Ned kampioen geweest bij de leerlingen, uiteraard was een jongen mijn concurrent die ze om die reden extra hielpen met extra ritjes , maar toch heb ik hem verslagen
en ik heb de grootste wedstrijd in ned. Gewonnen als eerste en jonkste vrouw
, dus het kan
, maar je moet goed stevig in je schoenen staan, alle kansen pakken en zelf maken. In dit verloop heb ik ook genoeg tegenslagen gehad, maar het kan
.
waar een wil is, is een weg! MariekeS_ schreef:Geduld hebben en ook blij zijn met de kleine kansen.
Zelf heb ik afgelopen 8 jaar altijd verzorgd/bijgereden. Ben met bijna alle paarden op KNHS wedstrijden geweest ondanks dat ik geen auto en trailer had en mijn ouders er niks mee te maken hadden. Soms gewoon alleen op pad: onder het zadel, paspoort om m'n nek en proefje uit m'n hoofdwaar een wil is, is een weg!

I.i.g. een ding ga ik sowieso doen, meerdere paarden rijden en eventueel iets zoeken op stallen in de buurt. Ik werk overgins ongeveer 9 uur in de week en daar verdien ik goed mee. Misschien zit een goede (in de zin van goede, goed gediplomeerde instructeur met ervaring etc.) les er binnenkort wel in