zelf ponykamp met je vriendin

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Willemijn_x

zelf ponykamp met je vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 14:30

hoii ik en een vriendin wilde bij mij thuis een soort ponykamp houden :) dan een hele week in een tent logeren enzo maar ik vroeg me af of jullie iets weten wat we kunnen doen aangezien we met zn 2en zijn.. we hebben wel 2 pony's een buitenbak, zwembad, bos en eventueel manege ter beschikking :) hebben jullie nog leuke spelletjes of ideeen wat we kunnen doen? <3 1 paard mag overigens niet springen!
Afbeelding

Afbeelding

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:44

Als wij dan gingen doen gingen wij altijd, Zonder zadel rijden. Pony's wisselen. Veel buiten rijden. Met water kliederen als het warm was. Parcoursje uitzetten met een smalle doorgang, poortje open maken, slalom, balans balk, ballen gooien in een bak stukje verder op.

Weet niet hoe het zit met balkjes en kleine cavalettie's bij het ene paard, maar anders is kijken of je de oefeningen van horsephysio kan uitzetten en uitvoeren

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italiƫ
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

LoveHorseJ

Re: zelf ponykamp met je vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:02

Je kan een soort van schriktraining doen en een parcourtje uitzetten met dunne poortjes, wapperende vlaggetjes, slalom, ...
Voltige, gaan wandelen, gaan zwemmen met de paarden
Misschien een wedstrijdje om te oefenen, of een dressuurproef maken al dan niet op een liedje

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:07

Buitenritten door het bos, schriktraining in de buitenbak, dressuurproefjes oefenen, wandelen met de paarden, foto's maken van elkaar met de paarden, zonder zadel rijden, crossen in de wei (als je zeker weet dat de paarden niet gaan bokken en je wel voorzichtig doet). Mooie paarden trouwens allebei! :)

Gek op honden? :D Volg mijn fotografie op Instagram of Facebook!

Go and hug a tree, or a cactus *D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:14

Samen je borstels/ dekens / tuig schoonmaken is heel gezellig. Je pony oppimpen. Youtube filmpjes samen kijken.

Willemijn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 16:24

Danielleeee_ schreef:
Buitenritten door het bos, schriktraining in de buitenbak, dressuurproefjes oefenen, wandelen met de paarden, foto's maken van elkaar met de paarden, zonder zadel rijden, crossen in de wei (als je zeker weet dat de paarden niet gaan bokken en je wel voorzichtig doet). Mooie paarden trouwens allebei! :)

dankjewel! <3 dankjewel voor de super leuke ideeen allemaal!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:49

Willemijn_x schreef:
Danielleeee_ schreef:

dankjewel! <3 dankjewel voor de super leuke ideeen allemaal!

Graag gedaan! Ik vind ze allebei erg aansprekend <3
Ik hoop dat jullie samen een leuke week hebben! Wil je nu in de winter een ponykamp doen of wacht je tot de zomer? :)

Gek op honden? :D Volg mijn fotografie op Instagram of Facebook!

Go and hug a tree, or a cactus *D

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:28

Zelf boodschappen doen en koken is misschien ook wel leuk.

En zelf paardensnoepjes/snacks maken? Even googlen op recepten (bijvoorbeeld http://paarden-diy.jouwweb.nl/verzorging/paardensnacks )

Ik zou wel een programma op papier zetten, dan voorkom je dat je je gaat vervelen. Als je het niet helemaal vast wil leggen kun je ook meerdere opties opschrijven (bijvoorbeeld: van 13.00 tot 14.00 boodschappen doen OF tuig invetten), maar een beetje een leidraad is wel handig.

En spreek ook van tevoren af hoe laat jullie ongeveer opstaan. Dan voorkom je frustraties.

Willemijn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 20:58

Fish_n_Chips schreef:
Zelf boodschappen doen en koken is misschien ook wel leuk.

En zelf paardensnoepjes/snacks maken? Even googlen op recepten (bijvoorbeeld http://paarden-diy.jouwweb.nl/verzorging/paardensnacks )

Ik zou wel een programma op papier zetten, dan voorkom je dat je je gaat vervelen. Als je het niet helemaal vast wil leggen kun je ook meerdere opties opschrijven (bijvoorbeeld: van 13.00 tot 14.00 boodschappen doen OF tuig invetten), maar een beetje een leidraad is wel handig.

En spreek ook van tevoren af hoe laat jullie ongeveer opstaan. Dan voorkom je frustraties.

leuk idee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie