Ik wil een zakcentje bij verdienen en wil dat gaan doen met spullen te verkopen voor mini paardjes (kleine shets). Alleen voordat ik allemaal spullen ga inkopen, is er wel vraag naar spullen voor mini paardjes?
gr.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Als je echt producten gaat in en verkopen moet je daar belasting (btw) over betalen. Daarvoor heb je een inschrijving van de kvk nodig. In principe moet je 18 zijn om dat te kunnen. Alleen als je ouders ook mede-tekenen kun je beneden die leeftijd een bedrijfje starten.
linda_gigant schreef:nee daar is geen behoefte aan mits je 1000000 euro's kan investeren en de mini horse shop kan overtreffen en daar full time aan kan werken met een team.
Tosadog schreef:linda_gigant schreef:nee daar is geen behoefte aan mits je 1000000 euro's kan investeren en de mini horse shop kan overtreffen en daar full time aan kan werken met een team.
preciesoh ik zie nu net jou webshop met die TE leuke sterrendekens; die met de rode sterren, is dat de donkerblauwe deken? Ik zie dat die ander paars is maar ik vind donkerblauw mooier.
Arabier schreef:Veulen84 schreef:Als je echt producten gaat in en verkopen moet je daar belasting (btw) over betalen. Daarvoor heb je een inschrijving van de kvk nodig. In principe moet je 18 zijn om dat te kunnen. Alleen als je ouders ook mede-tekenen kun je beneden die leeftijd een bedrijfje starten.
Nee, als je op instagam een klein beetje spulletjes verkoopt hoef je echt geen btw enzo. Ken genoeg meiden die dit doen of doen ze het dan illegaal?
Veulen84 schreef:Als je nieuwe producten inkoopt en dan voor meerwaarde verkoopt moet je btw afrekenen. Dat is wettelijk verplicht. Doe je dat dus niet, dan overtreed je de wet en dat mag dus logische gezien inderdaad niet.
Overigens, als je echt producten gaat inkopen bij een ander bedrijf. Dan vraagt dat bedrijf vaak ook al om jou kvk en btw gegevens.