Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Azmay schreef:Als je er niet aan werkt en inzeker blijft zal je met een nieuw pony hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde probleem krijgen.
Probeer samen met iemand met meer ervaring te werken, langzaam een stapje verder en niet te ver uit je comfort zone zodat je zelfvertrouwen krijgt in plaats van paniek.
ho_rse schreef:Azmay schreef:Als je er niet aan werkt en inzeker blijft zal je met een nieuw pony hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde probleem krijgen.
Probeer samen met iemand met meer ervaring te werken, langzaam een stapje verder en niet te ver uit je comfort zone zodat je zelfvertrouwen krijgt in plaats van paniek.
Maar voor andere paaden/pony's ben ik nooit bang
bruintje123 schreef:Hoe lang heb je deze pony al?
En is hij steeds zo schrikkerig geweest?
Hoe oud is je pony?
Wat kent je pony al of heb je hem zelf beleerd?
Heb je les?
Staat hij wel genoeg buiten nu in de winter?
Hij is pas 6 jaar dus hij zal vast als die wat ouder is meer gewend zijn maar ik zou nu nooit met hem naar het bos durven ofzo, wat ik het liefst zou doen. Hij staat van 's ochtens tot het einde van de middag buiten en ik hem 1x in de 2 weken les. bruintje123 schreef:Staat hij wel genoeg buiten dat hij zijn energie kwijt kan naast het rijden?
En wat gebeurt er als je hem pakt om te zadelen enz?
Trekt hij los? Bijt hij?
Doet hij die dingen bij je moeder ook?