Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pluttersput schreef:Wandelen met mijn pony's staat bij mij altijd gelijk aan grondwerk en opvoeding. In dat opzicht: er wordt niet aan me getrokken, en wordt niet gegeten, en er wordt niet achter me aan gesloft. Dat zijn mijn 3 criteria. Die moet ik ook wel handhaven, want ik neem ze altijd tegelijk mee. 9 vd 10 keer gaat dat helemaal prima, maar soms hebben ze hun spatjes, en dan moet er even gecorrigeerd worden. Ik heb altijd een zweep bij, en als ze zich erg misdragen kunnen ze een knal krijgen ook. Dat mensen omkijken is dan jammer, maar ik ga niet met 2 ongeleide projectielen de straat op...
meestal is een tik op hun kont net genoeg om ze bij de achterbenen van de ponys weg te houden als de eigenaren geen actie ondernemen
TerraHowrse schreef:Pluttersput schreef:Wandelen met mijn pony's staat bij mij altijd gelijk aan grondwerk en opvoeding. In dat opzicht: er wordt niet aan me getrokken, en wordt niet gegeten, en er wordt niet achter me aan gesloft. Dat zijn mijn 3 criteria. Die moet ik ook wel handhaven, want ik neem ze altijd tegelijk mee. 9 vd 10 keer gaat dat helemaal prima, maar soms hebben ze hun spatjes, en dan moet er even gecorrigeerd worden. Ik heb altijd een zweep bij, en als ze zich erg misdragen kunnen ze een knal krijgen ook. Dat mensen omkijken is dan jammer, maar ik ga niet met 2 ongeleide projectielen de straat op...
Dit inderdaad. Ben er zelfs wel eens op aangesproken ''is dat niet een beetje hard?'' en toen heb ik het netjes uitgelegd. Toen begreep mevrouw het wel.

puppy1128 schreef:Nee hoor, een auto komt harder aan dan die tik die ik geef.![]()
Hier kijken soms ook mensen om, maarja.. Wil ze gerust een vervelend paard geven hoor. Met lieve woordjes kom je er niet.
maralyn schreef:Sommige paarden krijgen bij mij ook bij het plubliekelijk wandelen een knal.
Een dramkont die voor mij aan wil? In de achteruit er mee.
Happen doen we naar pijneburg niet naar de baas.
En gras eten doe je in je eigen tijd. En dat krijg je al 23 uur per dag.
Het is mee lopen, hoofd aan schouder, niet er voor, geen meters er achter.
Geen geneuzel, getrek. Dribbelen prima, maar niet op mijn tenen.
Het begint vaak met een : PAS DR OP!!
Tot: ZO KLAAR... ACHTERUIT!
Ja, ik ben ook regelmatig na gekeken.
Zelfs de vraag gehad: Kan hij dan achteruit?? --- gheghe... ja, zoals u ziet.---
Een 500-600 kilo knol, waar ik 10% van weeg hoeft niet met mij aan de hobbel.
Dat was de enige x, dat ik gewoon niet eens meer een schop kon geven.
Ik kan er nu om lachen. (De arts niet, 1 cm verder naar beneden en het was mijn slagader geweest... poepiemazzel en een schouder vol met engeltjes)