5 dagen niet naar stal

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:15

Hallo iedereen, ten eerste als dit topic niet goed staat, sorry alvast daarvoor.
Ik heb op de zoekfunchtie gekeken maar kon niets vinden wat hierop aansluit.

Ik ben nu 4 dagen ziek geweest en ben in die tijd niet naar mijn pony toe gegaan, dat vind ik opzich al erg, vooral omdat ik wel wou maar het gewoonweg niet kon, maar vandaag mag ik er niet heen omdat mijn moeder mij thuis wil houden omdat we persé naar familie moeten, wat opzich ook belangrijk is.

Het is nu een beetje zo, dat ik er helemaal droevig van word omdat ik zo vrezelijk graag naar pony toe wil. 5 Dagen vindt ik persoonlijk erg veel en heb hier moeilijk mee te dealen. Ze is wel 2 keer gelongeerd in de dagen dat ik niet kwam maar verder niets.

Mijn vraag is nu, is het erg als je 5 dagen niet komt? Is het jullie ook wel eens overkomen? Zal ze me ook missen? En het aller belangrijkste, moet ik me schuldig voelen tegen over mijn pony?

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:16

Zo lang ze lekker buiten komt met vriendjes zou ik me daar niet te schuldig over voelen. Het rijden en tutten is meer voor de mens dan voor het paard.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:17

Dat hangt er vanaf.. komt ze buiten in een groep? Zo ja, niet schuldig voelen :)

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:17

Paard kan gerust vijf daagjes zonder jou hoor, wees maar niet bang.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:18

Ik ben 3 maanden niet bij mijn paard geweest omdat ik in het buitenland zat haha. Hij heeft toen niks gedaan al die tijd.
Is er niet boos om geweest hoor:)

Nu ga ik ook soms een paar dagen niet door werk of zo. Kan er niks aan doen, en voel me alleen schuldig als ik weet dat hij niet naar buiten gaat dan die dag.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:19

Als jouw pony op een fijne pensionstal staat, goed verzorgd wordt en lekker met kameraden buiten staat, is het echt geen ramp als je een paar daagjes niet komt.

Voor de pony dan, hè, voor jezelf is het natuurlijk wel heel sneu :(:)

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:19

Dit is helemaal afhankelijk of je pony de hele dag buiten staat
Hele dagen op stal vind ik bv niet kunnen .. ook niet als hij gelongeerd word.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:19

Je paard vind het echt niet erg om 5 daagjes vakantie te hebben. Maak je maar geen zorgen. :)

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:22

Ligt eraan of je pony op stal staat? M'n pony staat 24/7 buiten in een kudde, dus die mist mij echt niet hoor haha.

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:24

Wanneer je pony het grootste gedeelte van de dag in een kudde staat is het geen probleem. Staat je pony de hele dag in een box dan is dat wel erg beperkt. Maar daar kun je vandaag toch niets meer aan doen. Ga morgen lekker naar je paard en vertroetelen hem, lekker losgooien, en even rijden.

Ibbel

Berichten: 49171
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:24

Waarom vraag je niet aan je ouders of jullie even langs stal kunnen rijden op weg naar jullie familiebezoek? Kan je je pony even een knuffel geven. Ben jij ook weer gerustgesteld, en heb je meer plezier bij je familie.

Verder kan het echt geen kwaad, pony vindt een paar daagjes vakantie vast niet erg.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:25

Als je pony lekker buiten komt en verzorgd word is het geen probleem voor je pony.

Ik moet ze gewoon iedere dag verzorgen. Ze staan aan huis, dus ziek of niet, ze moeten gedaan worden.
Toen ik ze nog niet aan huis was zijn er ook maar heel weinig dagen geweest de ik over geslagen heb, mijn pony, dus mijn probleem kwa verzorging.

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:30

Ibbel, helaas komen we niet lang de pension, het is de een geheel andere kant op.
Dennis, ik zou ook wel iedere dag naar haar toe willen en daar doe ik ook hard mijn best voor.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:31

Ellebel123 schreef:
Ibbel, helaas komen we niet lang de pension, het is de een geheel andere kant op.
Dennis, ik zou ook wel iedere dag naar haar toe willen en daar doe ik ook hard mijn best voor.

En komt ze nou ook dagelijks buiten?

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:33

Ja, ze komt dagelijk buiten. ;)

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:34

Dan vind je paard het wel prima denk ik. 5 daagjes vakantie.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:42

Ik ga ook wel eens een paar daagjes niet ivm drukte door school of idd verplichtingen thuis.
Hij komt iedere dag buiten dus ik zou je niet te druk maken. Hij overleeft het wel :D

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:49

Bij mij wisselen mijn moeder en ik elkaar af (ik ben er meer dan mijn moeder omdat het ook mijn paard is) maar ik merk wel dat Moor het wel fijn vindt als ik er weer ben. Oortjes erop, knuffelig, kroelen. Maar ik denk als het puntje bij paaltje komt en hij gewoon eten krijgt, naar buiten gaat en schoon stalletje heeft (dus basis behoeftes) dat het wel redelijk meevalt :)

Peetje99

Berichten: 93
Geregistreerd: 24-12-16

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:52

Lat even weten over 5 dagen hoe ze reageerde :D :D :D

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:18

Als ze buiten komt, niks aan de hand!
Ik ben ook wel eens maanden niet geweest ivm periode in t buitenland en loop nu op krukken dus kan helaas ook niks met m nu..

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:19

Als je op vakantie bent dan ga je toch ook een tijdje niet naar de stal?
Een ander heeft je paard goed verzorgd en waarschijnlijk heeft ze zelfs niet door dat jij niet langsgeweest bent.

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Re: 5 dagen niet naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:43

als je pony gewoon buiten komt is er niet zoveel aan de hand. maar niet naar je paard omdat er familie verplichtingen zijn gaat er bij mij niet in. je pony kan er niks aan doen dat het kerst is.... ( waarom snappen mensen dat niet gewoon )
mijn paarden staan zo goed als aan huis en ik moet alles zelf doen. ik voer straks eerst voor ik naar familie ga dan wachten ze maar even mijn beesten gaan echt voor op tijd zijn bij kerstgelegenheid.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:46

vso1990 schreef:
als je pony gewoon buiten komt is er niet zoveel aan de hand. maar niet naar je paard omdat er familie verplichtingen zijn gaat er bij mij niet in. je pony kan er niks aan doen dat het kerst is.... ( waarom snappen mensen dat niet gewoon )
mijn paarden staan zo goed als aan huis en ik moet alles zelf doen. ik voer straks eerst voor ik naar familie ga dan wachten ze maar even mijn beesten gaan echt voor op tijd zijn bij kerstgelegenheid.

Ik heb ze ook thuis staan dus hier gaan de paarden ook voor want ik moet zelf voeren e.d.

Maar de pony van TS staat gewoon op pension, wordt buiten gezet, binnen gezet, krijgt voer..
TS hoeft in principe alleen te rijden/longeren/whatever ze leuk vind, maar de levensbehoeften worden al verzorgt. Dus nee ik vind niet dat TS perse heen moet.

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 14:49

vso1990, mijn moeder heeft mijn fietssleutel verstopt zodat ik niet naar haar toe kan gaan vandaag. Familie is niet mijn eerste keus, met allemaal redenen vandien. Maar ik wil (vooral niet met kerst) ruzie met mijn moeder hebben, die is al verdietig dat ik een pony boven familie kies.

Anouk_H

Berichten: 2174
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:50

Mijn jaarlinger staat ook lekker 24/7 op de wei en hij vind het super om mee naar stal te mogen (om de hele hooi voorraad, alle geknoeide brokjes op de grond op te staan vreten :)) :Y) ) maar hij is echt niet boos hoor als ik 2/3 weken niet kom (terwijl ik wel gewoon tijd had :P )