Paard wil voet niet optillen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Paard wil voet niet optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:46

Ee paar jaar geleden had ik mijn paard een schouderblessure links. Het rechter voorbeen wilde hij daarom niet optillen, logisch.
Maar toen hij geheel genezen was, werd zijn rechter voorbeen zijn 'uitprobeerbeen'. Sta je zelf sterk in je schoenen en toon je overwicht, tilt hij het braaf op. Ben je wat voorzichtig en terughoudend, dan heb je er een hele klus aan. (erg leuk met stagiaires.)

Een paard doet niet uit koppigheid één been niet optillen? Sommige wel. Maar dan moeten andere zaken wel uitgesloten zijn.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:18

No_No schreef:
Volgens mij ben ik begonnen over artrose

Mijn paard vol artrose (in alle gewrichten van zijn benen) galoppeerde en bokte gewoon door de wei hoor. Dus dat zegt helemaal niets over de pijn die het heeft. Als het paard niet meer rent in de wei ben je in mijn ogen al veel te laat.


Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik probeerde ook niet te insinueren dat een paard wat in de wei galoppeert geen artrose heeft maar het zegt wel iets over de takt die jij heeft een vrije beweging.

En wat ik van de TS begrijp heeft het paard wel degelijk artrose is zij alleen als nieuwe verzorger nog niet erg bekend met het dier.

Ik denk dat alle tips er wel toe wijzen dat er eerst verder onderzoek moet worden gedaan voordat er wordt gekozen om door middel van trucjes het paard iets te leren.