Manegekampioenschap onterecht beoordeelt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxxs

Manegekampioenschap onterecht beoordeelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 10:21

Hoi bokt, ik zit met een vraag.

Gister avond mocht ik meedoen met de Manegekampioenschappen (f proefje) Ik was tweede geworden *\o/* , maar toen ik mijn protocol bekeek klopte het niet helemaal.
Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen, maar het is een beetje ingewikkeld :') . Laatst zijn de f proeven verandert, dus ik heb de goede proef geleerd en het werd ook goed voorgelezen. Alleen de jury had een verkeerde protocol voor zich liggen waardoor het leek alsof ik allemaal dingen fout deed. Ik moest bijvoorbeeld M F een gebroken lijn rijden, maar op de protocol stond gebroken lijn 5 meter. Daarvoor had ik dus een 5 met als opmerking dat hij te groot was. Maar ik reed hem goed. En zo ging dat dus eigenlijk met de halve proef. Ik ben na de prijsuitreiking naar de manege eigenaresse gegaan en het verteld. Zo ben ik normaal nooit maar dit was toch wel iets wat mij dwars zat en ik wou niet perse dat het verandert werd maar ik wou gewoon dat ze het wisten, want dit is best een groffe fout. Ze zeiden dat het inderdaad niet helemaal klopte, maar dat de andere twee dat ook hadden dus dat het met de punten niet uitmaakte. Dit vind ik alleen niet helemaal kloppen, want ze zei ook dat mijn gebroken lijn anders perfect was geweest.

Dus, hoe sta ik in mijn recht? Dit topic is trouwens echt niet om te zeuren ofzo, maar ik wil het gewoon even van mij af schrijven en kijken wat een ander zou doen. Ik voel me er namelijk best rot over.

Isabel

Re: Manegekampioenschap onterecht beoordeelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:28

Wat raar dat de jury dan het protocol van vorig jaar nog heeft. Kun je dit niet melden bij de FNRS zelf?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:30

Maar als alle deelnemers dit probleem hadden kloppen de punten toch?

Het is overigens wel érg slordig van de jury én vereniging

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:31

Dat het geen verschil maakt met de anderen klopt niet. Stel de ene rijdt de gebroken lijn te klein, dan komt dit wel (per ongeluk) overeen met een gebroken lijn 5 meter. Dus hogere punten ondanks foute oefening.
Erg slordig van de organisatie.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:32

Ja zo...Oké.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:34

Ga er nou maar vanuit dat iedereen door deze situatie even veel aftrek op de punten heeft gehad, de score is dus eerlijk.

Het enige waar je eventueel over kunt klagen is het aantal promotiepunten dat je krijgt. Dat zou ik overigens alleen doen als je maar net te weinig punten hebt voor een promotiepunt.

Jammer dat het zo gelopen is, maar het is gewoon zo

xxxxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 10:36

Wel fijn dat er dus meer zijn die er zo over denken.

Isabel_94 dat zou inderdaad ook nog een goed idee zijn. Maar ik wil ook weer niet een te groot probleem van maken.

Mirriezz maar stel dat de een hem beter heeft gereden en je krijgt allebei een 5 terwijl de een een 6 hoort te hebben en de ander een 7?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:37

Onterecht. Stel iemand rijd hem perongeluk fout maar op de oude proef staat dat t goed is, dan krijgt ie meer punten dan iemand die m echt goed rijd. Maar je bent 2e, gefeliciteerd!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:41

Ik vind dit ook heel slordig en snap je frustraties. Eerlijk is het absoluut niet, ook al is het bij iedereen gebeurt. Snap trouwens dat je er niet te moeilijk over wilt doen, maar aan de andere kant, zo'n proef kost geld. Ik snap best dat je daar van baalt :)

xxxxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 10:44

Het is trouwens ook anders dan een gewone proef want dit ging om de beste van de manege om het maar zo te zeggen, anders maakte het me wel minder uit.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:51

Ik snap jou helemaal. Erg slordig van de manege. Ik zou het toch nog even voorleggen aan de manege en stellen dat je er van baalt, omdat het een manegekampioenschap was. Als de manege hier niks mee doet kun je het altijd nog melden bij de FNRS. Het argument van de manege: 'bij de andere was het ook zo dus maakt voor de punten niet uit' vind ik nergens op slaan. Als iemand een minder mooi figuur rijdt die dus op overeenkomt met het figuur van de oude proeven krijgt deze persoon een hoger cijfer dan iemand die het goede figuur rijdt dat niet overeenkomt met de oude proeven. Succes met het oplossen, ik snap je frustraties

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:15

Succes, misschien kunnen je ouders je ook wel helpen!