Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
soesita schreef:Ik ben nog steeds niet de TS (sorry dat ik het hier overneem TS, maar het is nog steeds hetzelfde onderwerp), maar mijn eigen pony bijvoorbeeld interesseert het ook niet zo erg wanneer ik harder mep.
Voorbeeldje: hij wil op buitenrit altijd eten van gras en struiken aan de rand. Ik wil niet dat hij dat doet, o.w.v. eventueel giftige planten, gespoten gif en gewoon omdat hij dan aan het werk is en zijn aandacht bij mij moet zijn.
Aan het werk houden is dan een goede oplossing. Maar met die zweep mag ik meppen zo veel als ik wil: dat interesseert hem bitter weinig.
Esther schreef:soesita schreef:Ik ben nog steeds niet de TS (sorry dat ik het hier overneem TS, maar het is nog steeds hetzelfde onderwerp), maar mijn eigen pony bijvoorbeeld interesseert het ook niet zo erg wanneer ik harder mep.
Voorbeeldje: hij wil op buitenrit altijd eten van gras en struiken aan de rand. Ik wil niet dat hij dat doet, o.w.v. eventueel giftige planten, gespoten gif en gewoon omdat hij dan aan het werk is en zijn aandacht bij mij moet zijn.
Aan het werk houden is dan een goede oplossing. Maar met die zweep mag ik meppen zo veel als ik wil: dat interesseert hem bitter weinig.
De beloning van het eten is dus groter dan de tikken die jij met de zweep geeft..
Je moet hem dus voor zijn en voorkomen dat hij gaat eten, houd hem midden op het pad, houd de teugels goed vast en houd hem goed voorwaarts. Neem zelf de regie in handen en ga niet afwachten of hij wat gaat doen.