Ik heb sinds een half jaar mijn paard Dibbes. Eerst stalde ik hem op een manege. Daar kreeg ik les van iemand die niet gediplomeerd was. Dibbes was erg scheef want hij was altijd gewoon op de weg gereden. Hij protesteerde altijd als ik op de rechterhand wou gaan rijden. Maar sinds die paar maanden les is hij niks verbeterd.
Nu staat die sinds een maandje bij mij thuis. We krijgen nu les van een goede instructriece. Nu moet Dibbes pas echt werken. Met op de techterhand rijden gaat het iets beter, maar met de rechtergalop is het echt drama. Als hij weet dat we gaan galopperen op de rechterhand gaat hij in de hoek altijd proberen om te keren. Van me instructriece moet ik boos worden en hem een flinke tik met de zweep geven als hij dat doet. Ik snap het wel maar ik vind het altijd zo zielig om te doen omdat de rechterhand gewoon niet fijn voor hem is. Bokken doet die ook veel op de rechterhand.
Nu ga ik echt met tegenzin naar les toe, omdat ik het echt niet meer leuk vind al hij zo doet en het gewoon eng vind worden omdat ik er regelmatig afval. Me moeder en me instructriece zeggen dat ik hier gewoon even doorheen moet maar ik zit er echt mee.
Hebben jullie misschien nog tips ofzo?