Twijfel twijfel maar toch zou ik graag jullie advies willen.
Ik ben momenteel bezig met een plan voor een eventueel nieuw paard. Ik ben 15 jaar oud, en zit in 4vwo. Ik heb 2 lieve ponys, maar door hun leeftijd (beide twintigers) is het enige wat ik nog met ze doe poetsen en vrijheidsdressuur. Voorderest genieten ze gewoon lekker op het land.
Ik rijd eens per week een les op een paard van iemand anders. Dit paard staat te koop. Het is een lieve ruin van 6 jaar die mijn zus en ik beide ong 1 à 2 jaar rijden.
Wij zijn geïnteresseerd in het kopen van dit paard, het lijkt mezelf super tof maar ik merk ook dat ik een lichte twijfel heb. Ik heb eigenlijk geen behoefte gehad voor een paard erbij, vond het wel prima. Maar zeker met dit paard hebben mijn zus en ik echt een klik. Nu ik nog op de middelbare zit red ik het nog qua tijd, gelukkig heb ik ook een zus waarmee ik hem dan samen ga verzorgen en rijden etc. Mijn school gaat erg goed, goede cijfers, mijn planning gaat goed maar zou hierna graag willen studeren.
Toch twijfel ik of dit wel ene goed idee is. Stel dat ik opeens minder tijd krijg en ik minder tijd voor hem over heb? Of dat het na mijn middelbare schooltijd lastig wordt te combineren met een studie? Natuurlijk is er voor elk probleem wel een passende oplossing en dat moet je gewoon per moment bekijken. Maar wat zou het zonde zijn als hij weg zou moeten.
Lang verhaal maar ik hoor graag jullie mening