Welke pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:54

Charvin schreef:
PowerOfZoef schreef:
Mijn tip als je naar paarden gaat kijken niet meteen naar de prijs te kijken, vaak valt daar nog over te onderhandelen. En over het gedoe dat je geen goed paard voor 1000 euro kan vinden is wel een punt, maar hoeft zeker niet waar te zijn.


idd ;) en mij maakt opzich de leeftijd weinig uit als die maar braaf is.... *\o/*


De leeftijd kan je wel vrij weinig uitmaken, maar je wilt toch wel een paard waar je een paar jaar mee vooruit kan? Een paard van 20 gaat vaak nog wel een poosje mee, maar veel paarden doen niet meer zo actief als ze de 30 bereiken.

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 17:11

Fennadev schreef:
Voor als je in mijn omgeving woont (Friesland vlakbij drachten), mijn manege (de waldrane) is ermee opgehouden en nu zoeken alle brave pony's een nieuw huisje. Dus misschien zijn die wel iets voor je ;)
Deze staan dus niet op marktplaats/facebook etc, gaan via mond-op-mond als ze al verkocht worden/


Ojaa! ik woon in overijssel maar hoe kom er erbij?

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: Welke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:17

€1000,- is inderdaad weinig geld. Denk eraan dat een oudere pony (zoals die fjord van 22) nu goedkoper is maar in de dierenartskosten wel sneller duurder uit zal vallen, wil hiermee niet zeggen dat een jonger dier niet op de kliniek kan komen maar kwaaltjes komen nu eenmaal met de jaren.
En als je weer wilt sporten (las concours?) dan is het ook niet slim om een ouder dier te kopen.

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:17

Ik zou als ik jou was nog wat doorsparen zodat je wat meer keus hebt. Tot 1000 euro kom je toch vaak in de categorie dravers, onbeleerde of oude paarden. Op zich worden pony’s wel meestal ouder dan paarden en hebben oude paarden wel meer ervaring. Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk niet meer in het Z gaat komen met een wat ouder paard maar als je niet echt grote sportambities hebt moet dat te doen zijn. Hoe lang je toekomstige paard meegaat hoeft ook niet persee met leeftijd te maken hebben. Sommige paarden breken hun been op hun 6e en kunnen niet meer en anderen worden misschien wel 35. Maar de kans dat je paard niet meer zo lang meegaat is natuurlijk groter op oudere leeftijd.

Qua ras zou ik vooral in de richting New Forest en Connemara pony’s gaan kijken. Koudbloeden zijn misschien wel wat koeler in hun hoofd maar meestal ook lomper en sterker. Maar uiteindelijk moet je natuurlijk kijken naar de pony zelf en niet naar het ras!

als je geen problemen hebt met een wat ouder paard zou ik gewoon alvast wat gaan rondzoeken op marktplaats, bokt enzovoort en als je niks vind kun je doorsparen zodat je wat meer keus hebt. Ga gewoon verschillende paarden proefrijden zodat je zelf kan uitvinden wat het beste bij je past. Veel succes!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Welke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:01


xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Welke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:03


Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:15

K&k hebben nu een super leuke en lieve pony staan voor 1000 euro kijk even bij hun.
Edit: degene boven mij was al eerder

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 11:57

xBontfire schreef:
€1000,- is inderdaad weinig geld. Denk eraan dat een oudere pony (zoals die fjord van 22) nu goedkoper is maar in de dierenartskosten wel sneller duurder uit zal vallen, wil hiermee niet zeggen dat een jonger dier niet op de kliniek kan komen maar kwaaltjes komen nu eenmaal met de jaren.
En als je weer wilt sporten (las concours?) dan is het ook niet slim om een ouder dier te kopen.


Concours is niet de bedoeling.

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Re: Welke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 11:59

Bedankt voor het mee zoeken!

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:13


Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 12:51

prugelpiet schreef:
thoranLOVE schreef:


Deze wou ik je ook gaan sturen TS. K&K sporthorses is prima betrouwbaar, dus ik zou er zeker van uitgaan dat de advertentie klopt. Sla je slag zou ik zeggen, zo kom je ze niet vaak tegen :)


Maar in de omgang kan ze een echte dame zijn?...

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Re: Welke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 12:52

Kan iemand mij uitleggen wat een draver is? ik weet dat het een ras is en dat ze draaf racen doen maar is die niet recreatief geschikt?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:56

Jawel hoor, dravers zijn enorm lieve paarden. Alleen kunnen sommige moeite hebben met de galop, maar dat kun je ze leren.

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:19

mcjv schreef:
Jawel hoor, dravers zijn enorm lieve paarden. Alleen kunnen sommige moeite hebben met de galop, maar dat kun je ze leren.


Okee, bedankt! maar waarom zijn die altijd goedkoper?:)

langedeel

Berichten: 46
Geregistreerd: 22-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:30

omdat het niet zo'n populair ras is volgens mij

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:32

langedeel schreef:
omdat het niet zo'n populair ras is volgens mij


Okej verder niks anders? *\o/*

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:35

Ik heb 3 dravers gereden, zijn goud eerlijke betrouwbare paarden en konden alle 3 galopperen
Afbeelding

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:41

Saaams schreef:
Ik heb 3 dravers gereden, zijn goud eerlijke betrouwbare paarden en konden alle 3 galopperen
[ [url=m/PRW81y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw ziet er goed uit! Zijn dravers over het algemeen goedkoper? Ik dacht dat ik dat gezien had maar weet het niet zeker:)

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Welke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:45

Ts ik zou niet zo zeer naar het ras kijken omdat het 1 misschien goedkoper is dan het ander. Waar ik naar zou gaan kijken is of de pony kwa karakter en bravigheid bij jou past, en zoals ook al genoemd word ook niet meteen naar de prijs kijken want daar kan nog over gesproken worden.

Succes met je zoektocht

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:46

Vaak wel. Reden geen idee want ze zijn keihard. 1 draver hebben we laten inslapen op 23, de andere van de foto leeft nog en is nu 26. De derde draver loopt nu koersen in lunteren

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:50

Tot €1000 vind je inderdaad vaak of onbeleerde of veel oudere pony's. Beter nog even wachten tot je meer te besteden hebt. Kun je niet gewoon les krijgen op een manege om zo toch te blijven rijden of iemand die een mak paard heeft? Of anders dat iemand je aan de longeerlijn vasthoudt op je pony.

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 20:26

Gucci_ schreef:
Tot €1000 vind je inderdaad vaak of onbeleerde of veel oudere pony's. Beter nog even wachten tot je meer te besteden hebt. Kun je niet gewoon les krijgen op een manege om zo toch te blijven rijden of iemand die een mak paard heeft? Of anders dat iemand je aan de longeerlijn vasthoudt op je pony.


Nee ik ben er gewoon klaar mee om zo te zeggen... We zijn zeker van de zaak dat we een nieuwe pony kopen! en we blijven bij €1000

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:06


JorexJarig

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:15

Charvin schreef:
Fennadev schreef:
Voor als je in mijn omgeving woont (Friesland vlakbij drachten), mijn manege (de waldrane) is ermee opgehouden en nu zoeken alle brave pony's een nieuw huisje. Dus misschien zijn die wel iets voor je ;)
Deze staan dus niet op marktplaats/facebook etc, gaan via mond-op-mond als ze al verkocht worden/


Ojaa! ik woon in overijssel maar hoe kom er erbij?


Nou ik heb op een heleboel van die pony's en paarden gereden, dus daarom dat ik eraan dacht, maar tis wel ver weg voor je. En ze verkopen alleen als ze gegarandeerd naar een goed huisje gaan. Het merendeel zijn trouwens haflingers.

Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 16:28

Charvin schreef:
Fennadev schreef:
Voor als je in mijn omgeving woont (Friesland vlakbij drachten), mijn manege (de waldrane) is ermee opgehouden en nu zoeken alle brave pony's een nieuw huisje. Dus misschien zijn die wel iets voor je ;)
Deze staan dus niet op marktplaats/facebook etc, gaan via mond-op-mond als ze al verkocht worden/


Ojaa! ik woon in overijssel maar hoe kom er erbij?


Nou ik heb op een heleboel van die pony's en paarden gereden, dus daarom dat ik eraan dacht, maar tis wel ver weg voor je. En ze verkopen alleen als ze gegarandeerd naar een goed huisje gaan. Het merendeel zijn trouwens haflingers.[/quote]
Dat klinkt goed! hoe kan ik hen bereiken?