Na 2 jaar lang een pony te verzorgen, was het eindelijk zo ver *_*
De eigenaar van mijn verzorgpony heeft een groot stuk weiland (en meerdere paarden). Ik was even in een spontane bui en vroeg; Zou ik misschien een pony mogen stallen? En jawel het mocht!. Sterker nog; gratis. Ik kon wel janken van geluk. In de tussentijd was ik druk opzoek geweest naar wat een paard kost qua onderhoud. Na een hele waslijst van berekeningen ben ik met mijn ouders aan tafel gaan zitten en vertelde mijn verhaal. Nog geen uur later werd er naar de stal eigenaar gebeld om te vragen of we een gesprek konden voeren (over de stalling).
Na een kleine maand zoeken kwam ik hem tegen, of hij mij. We gingen naar B. van den berg, de grootste fjorden fokkerij in Nederland. Daar stond hij dan; Arthur. Op een terrein met 70 andere fjorden, maar hij viel op. Ander dan de andere. Zijn hoge hinnik, ik geniet er nog elke dag van

Maar goed, ik heb hem inmiddels al 4 maanden en ben nu in de periode aangekomen om hem te gaan inrijden. Ja mensen een meisje van 13 gaat een fjord inrijden.
1 keer in de 2 weken heb ik les met hem, hij gaat steeds meer vooruit. Longeren, balkjes draven etc.
Zoals ik net zij ga ik vanaf zondag beginnen met het zadel. Nouja, zadel, barebackpad (uiteraard met mijn trainer).
Na een lang verhaal kort samen te vatten; in dit volg topic ga je alle avonturen van mij en Arthur lezen. De zoektocht naar het perfecte zadel, het begin etc.
hier nog wat foto's van mijn koninkje;
hier was hij net een dag bij mij

en een mini fotoshoot van mijn vader

Inmiddels is hij al wat verandert, maar het geeft alvast een beeld.
Tot de volgende keer (hopelijk)