Ik weet niet of het goed staat dus als het verplaatst moet worden is het niet erg

Ik heb een verzorgpony en in het weiland ernaast staan schapen. Alleen 1 schaap ontsnapt de hele tijd. Hij kruipt onder het gaas heen, door de sloot en dan door de bak. Meestal staat het schaap dan in de bak, maar via de bak kan je zo naar het weiland toe (waar mijn vp staat) of naar de hooiberg. Dat vind ik niet zo fijn. Dadelijk is al het hooi op ..
Maar als ik het hek naar de weg niet dicht doe en het schaap loopt de weg op en wordt aangereden is het dadelijk mijn schuld. En dat zie ik ook niet zo zitten. Dus ik doe elke keer weer het hek goed dicht. Het schaap kan via de sloot nog steeds de weg op maar niet meer zo makkelijk.
Ik heb het schaap nog nooit in het weiland zien staan (ben er ook niet elke dag) maar ik weet niet wat mijn vp hierop reageert. Want hij is een beetje lomp... Dadelijk ligt er een dood schaap in het weiland en dat wil ik ook niet. Mij lijkt het ook niet fijn als ik dadelijk in de bak bezig ben en er ineens een schaap voor mijn neus staat.
Ik ben al 2 keer naar de eigenaren van de schapen geweest. Alleen het is een ouder echtpaar. Ik weet eigenlijk niet of ze het wel begrijpen.... Bij het deel waar het gaas verbogen was hebben ze al een plaat neergezet. Alleen het schaap kan er overal onderdoor...
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen... Het lijkt wel alsof ze me niet serieus nemen omdat ik nog maar 13 ben

Ik hoop dat iemand tips heeft om dit zo best mogelijk op te lossen.
Ik hoor het graag!