Ik zit in me eindexamen jaar en heb het zo druk dat ik nu in het begin van het schooljaar het al niet nauwelijks meer red om naar me paard te gaan... Ik zit vaak tot 4 uur op school, heb een bijbaantje waar ik al om 5 uur begin en om 12 pas thuis ben (2x in de week), dingen doen met vrienden en voor school moeten we nu 2 grote projecten maken die belangrijk zijn voor je eindcijfers. Afgelopen schooljaar ben ik veel ziek geweest, waardoor ik nu nog een paar grote toetsen moet inhalen. Niet te vergeten dat we dit jaar nog veel meer toetsen, mondelingen enz krijgen.
Nu heb ik het er met me ouders over gehad en vragen we ons af (hoe moeilijk het ook is) het niet eerlijker is voor het paard om naar iemand te gaan waarbij die meer aandacht kan krijgen en meer aan het werk kan. Hem laten leasen door andere of een brijrijdster zien we niet zitten i.v.m. slechte ervaringen, denk daarbij aan je spullen kapot terug vinden en dat ze toch de dingen met hem gaan doen waarvan jij had gezegd dat het echt niet mocht...
Hebben jullie misschien een idee wat beter is. Of ideeën voor hoe ik het misschien toch kan laten werken en hem niet weg hoef te doen, want ik kom er niet meer uit...