longeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

harlyxroos

longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:27

Hoi
Ik longeer regelmatig met mijn haflinger merrie en dit ging altijd vrij goed maar de laatste tijd sleurt ze me mee maar dit is niet zon probleem maar er is wel iets anders ze wil niet rechts om longeren links om doet ze best braaf maar rechts is echt een ramp.. -O- Ik krijg haar niet van me af en draait steeds om.
Hebben jullie hier ervaring mee en/of tips?
Alvast bedankt! _/-\o_

Dancyy

Re: longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:56

Dat is waarschijnlijk haar moeilijke kant. Net zoals een mens links of rechtshandig is, is een paard dat ook.
Goed veel oefenen en goed begeleiden. Eerst grote rondjes meelopen of iemand dat laten doen en dan steeds meer zelfstandig laten lopen.

MarliesV

Re: longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:00

Paarden hebben een holle en een bolle kant, net als mensen inderdaad.

Google maar eens op rechtrichten, Marijke de Jong en dat soort termen, dan heb je een heleboel stof om te lezen en over na te denken.

Waarschijnlijk kan de pony niet rechtsom omdat buigen niet gaat die kant op, dat vergt oefenen en inzicht. Soms is een dierenarts/fysiotherapeut oid ook een goed plan, eerst kijken of het alleen een kwestie van spieren is of dat er lichamelijk meer aan mankeert.

harlyxroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 18:07

TerraHowrse schreef:
Dat is waarschijnlijk haar moeilijke kant. Net zoals een mens links of rechtshandig is, is een paard dat ook.
Goed veel oefenen en goed begeleiden. Eerst grote rondjes meelopen of iemand dat laten doen en dan steeds meer zelfstandig laten lopen.

bedankt ga ik zeker eens proberen!

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:11

Inderdaad eens kijken naar een afspraakje met de fysiotherapeut. Misschien zit je paard vast op een bepaalde plek.

Verder kan ik je ook alleen maar aanraden om heel veel grondwerk te doen en daar ook les in te nemen van een proffesioneel iemand, die kan je goed helpen en begleiden.

Maar probeer altijd eerst eventuele medische oorzaken uit te sluiten.

harlyxroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 18:12

Jupinkle schreef:
Inderdaad eens kijken naar een afspraakje met de fysiotherapeut. Misschien zit je paard vast op een bepaalde plek.

Verder kan ik je ook alleen maar aanraden om heel veel grondwerk te doen en daar ook les in te nemen van een proffesioneel iemand, die kan je goed helpen en begleiden.

Maar probeer altijd eerst eventuele medische oorzaken uit te sluiten.

Oke bedankt! Ik krijg hier les in :)