pony ophalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PilarWinkels

pony ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:03

Hoi! Ik ga een pony ophalen, maar hij woont ongeveer 3 uur met de auto veder.
Kan ik 3 uur rijden zonder tussenstop en zal dat allemaal goed gaan?

Nies_

Re: pony ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:05

Ik zou niet stoppen inderdaad. Hooinet voor de neus en gewoon rustig aan rijden.

PilarWinkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:06

ja, dat lijkt mij ook het slimst. Dank voor reactie!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:31

Gewoon doorrijden, veel stoppen is ook onrustig voor je paard.
Wel meteen bij aankomst water aanbieden / mogelijkheid geven om water te drinken :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:33

En na aankomst niet meteen in een box of nieuwe groep zetten. Zet hem ergens in zicht van de rest met genoeg ruimte om rustig de reisstijfheid/kreukels er uit te lopen en te zien waar hij terecht gekomen is.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:35

Niet stoppen, gewoon lekker doorrijden. Paard wordt alleen maar onrustiger als je stil gaat staan.

Bisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:19

Precies wat de anderen eigenlijk al zeggen, niet stoppen en gewoon even laten lopen als je aangekomen bent :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:28

Wij zijn in het voorjaar op vakantie geweest naar Drenthe; was een flink eind rijden (2.45 uur). Onze pony's zijn gewend om mee te gaan op de trailer en zijn ook gewend dat ze, als de combi stil staat, niet binnen 5 minuten de trailer uit mogen. Omdat ik als enige met deze combinatie mag rijden (BE-rijbewijs) en ik het belangrijk vind om helder te blijven achter het stuur, heb ik het "twee uur rijden, kwartiertje rust" devies aangehouden.

Na 1.45 uur zijn we gestopt op een parkeerplaats bij een benzinestation. Voordeurtje open, een van ons als 'bewaking' erbij, de ander even plassen, rondje lopen, wat eten / drinken pakken. Daarna even andersom. Voordat we weer verder gingen hebben we beide pony's een bakje erg natte slobber aangeboden, zodat ze ook wat vocht binnenkregen. Voor onze pony's werkte dit prima, maar ik kan me voorstellen dat je dit met een nieuwe, voor jou nog vreemde, pony niet zo maar aandurft.