Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marije_jiplover schreef:Kun je er wel buiten mee aan de hand wandelen?
Daar zou ik mee beginnen. Lekker rechtuit een blokje om stappen en dat blokje om steeds groter maken.
tiwi1969 schreef:Voor je begint met conditie opbouwen bij een oude pony zou ik hem eerst na laten kijken door de dierenarts of hij wel helemaal gezond is.
Een oude pony die niks mankeert zou namelijk na 5 minuten longeren in normaal draftempo niet echt moe mogen zijn en zich na even stappen moeten herstellen om daarna weer te kunnen draven.
callum schreef:Ik zie eigenlijk dat alles wat een beetje kan helpen niet kan.
Ik kan idd bedenken aan de hand wandelen. Naast de fiets stapritjes in het bos.
Longeren is best belastend.
Eventueel ernaast met dubbele teugelwerk.
Maar mag ik vragen waarom je nu de conditie wil verbeteren? Wil je een weer mee gaan rijden?
Waarom is ze nu zo uit conditie?
lotje500600 schreef:Ze kan wel aan de hand stappen maar niet op straat en een kleine vijftal minuutjes longeren gaat wel maar dan is ze ook echt al moe maar gewoon stappen aan de hand word ze niet echt moe van☺️
Ineke2 schreef:lotje500600 schreef:Ze kan wel aan de hand stappen maar niet op straat en een kleine vijftal minuutjes longeren gaat wel maar dan is ze ook echt al moe maar gewoon stappen aan de hand word ze niet echt moe van☺️
Waarom kun je niet op straat een rondje stappen dan?
Het is trouwens verkeerd gedacht dat ze van stappen geen conditie krijgen. Juist van lekker doorstappen en dat opbouwen qua afstand krijgen ze zeker veel conditie van.