weggeschuurde manen "verstoppen"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anke

weggeschuurde manen "verstoppen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:55

hoihoi allemaal!

ik heb een verzorgshetje, en nu het zomer is schuurt hij. hij heeft nu een stuk van zn manen afgeschuurd. maar niet aan het einde, niet aan het begin maar lekker in het midden. Heeft iemand tips hoe ik hem toch nog een beetje fatsoenlijk er uit kan laten zien? of tips zodat hij minder schuurt?

shilady

Re: weggeschuurde manen "verstoppen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:57

Een exceem deken

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:59

Heeft hij veel kortsen op de manen kam? Zo ja Al eens een eczeem deken met hals geprobeerd?
En kijk eens waar aan hij staat te schuren, misschien een mogelijkheid om het object weg te halen waardoor hij niet kan schuren.

Aan de afgeschuurde manen doe je helaas niet veel. Maar kijk waar de oorzaak ligt van het schuren.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:00

Heel vroeg beginnen met de eczeemdeken. Mijn paard heeft er ieder jaar last van gehad, allerlei dekens geprobeerd. Heb nu een hele simpele van BR, al vroeg opgelegd en nu 0,0% last van eczeem. Met vroeg bedoel ik ook echt vroeg, denk dus wanneer je je winter deken afhaalt (feb/maart)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 23:01

Naaoommii schreef:
Heeft hij veel kortsen op de manen kam? Zo ja Al eens een eczeem deken met hals geprobeerd?
En kijk eens waar aan hij staat te schuren, misschien een mogelijkheid om het object weg te halen waardoor hij niet kan schuren.

Aan de afgeschuurde manen doe je helaas niet veel. Maar kijk waar de oorzaak ligt van het schuren.

volgens mij doet hij het elke zomer, dus ik denk mugjes/vliegjes. hij schuurt aan een boom. Hij heeft geen korsten

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:02

Dan zal ik toch een eczeem deken overwegen aangezien hij daar elk jaar last van heeft. :)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:05

Een exeemdeken, om de jeuk zo veel mogelijk tegen te gaan. Het klinkt als zomerexeem :j
En om het er beter uit te laten zien kun je het op gelijke lengte (laten) knippen, of bijvoorbeeld een fjordenboog. En als het op een stuk al helemaal kaal is kun je het denk ik beter allemaal afscheren (ziet er eerst ook niet uit hoor :P ) en dan aan laten groeien, zo krijg je het het makkelijkste op gelijke lengte. Maar overleg het eerst met de eigenaar, voordat je er zomaar een schaar in zet!

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 23:08

oke, dank jullie wel. zal met de eigenaar overleggen.