Als ik iets kon wensen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prideeetje

Als ik iets kon wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 19:41

Dan wenste ik mijn overleden pony pride terug ze is al 8 maand en 3dagen geleden gestorven maar toch breek mijn hard als ik voorbij haar stal loop of naar een foto van haar kijk mijn ander pony's bieden me wel troost maar toch is het niet hetzelfde
Pride wist alles van me ik weende tegen haar als ik verdrietig was zij wist al mijn geheimen
Weet iemand tips ik mis ze zoo hard ik kijk naar de wei en zie ze staan

Arabier

Re: Als ik iets kon wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:10

Sterkte!!!
Gewoon troost vinden bij je andere pony's. Je komt er wel overheen! komt allemaal goed!

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 10:43

Niemand nog een reactie ik weet egt niet wat ik moet doen zonder haar :? ze is binnen 6 dagen 11 maand dood
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:48

Zulk verdriet gaat nooit weg en moet je ook niet verdringen. Huil er zo nu en dan om maar laat het je leven niet bepalen, dat zou het beestje ook niet hebben gewild als het dat kon denken :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:48

Iets minder de dagen tellen en iets meer je gedachten verzetten. Als je jezelf elke dag er aan herinnert kan je er ook onmogelijk over heen komen. Je mag huilen en triest zijn maar ga jezelf niet blokkeren. :)

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 10:52

Bedankt maar het is zo moeilijk zijn betekent alles voor mij en ze is ingeslapen bij ons in de piste ik rij elke dag 2 à 3 pony in de piste dus ja elke dag raakt het me harder

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:53

Pridelover schreef:
Bedankt maar het is zo moeilijk zijn betekent alles voor mij en ze is ingeslapen bij ons in de piste ik rij elke dag 2 à 3 pony in de piste dus ja elke dag raakt het me harder

Loop je al bij een psycholoog? Zo slecht los kunnen laten is vaak een onderdeel van een groter probleem :(:)

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 10:56

Neen vroeger op school waren ze nooit fijn tegen mij eerder gemeen maar elke avond had ik een uitkijkpunt mijn lieve pride /3

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:16

TS je bent pas 12 jaar, het is heel begrijpelijk dat je je hier heel verdrietig door voelt. Weten je ouders hoeveel moeite je er mee hebt? Het is goed om er over te praten met vrienden, familie.. Het duurt lang maar op een gegeven moment kan je het een plekje geven. Tot die tijd heel veel sterkte :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:24

Heb je wel goed afscheid van haar kunnen nemen?
Anders zou je je dat alsnog kunnen doen, misschien samen met je ouders of een vriendin?

Dat kan het accepteren wellicht wat gemakkelijker maken :(:)

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 12:01

Heb best wel goed afscheid kunnen nemen direct van school naar haar en 's avonds om 15uur haar laten inslapen omdat ze zo harde koliek had en de dierenarts was al 7 keer gekomen en dat jaar heb ik nog een pony verloren en die heb ik zien ingeslapen worden en bij haar niet omdat het niet mocht van papa

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 12:03

Is het raar dat ik elke avond iets tegen haar zeg en mijn dag tegen haar vertel dat help soms ook een beetje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:07

Eight schreef:
TS je bent pas 12 jaar, het is heel begrijpelijk dat je je hier heel verdrietig door voelt. Weten je ouders hoeveel moeite je er mee hebt? Het is goed om er over te praten met vrienden, familie.. Het duurt lang maar op een gegeven moment kan je het een plekje geven. Tot die tijd heel veel sterkte :(:)

Als je na bijna een jaar er nog zo extreem mee bezig bent als TS dan is hulp IMO niet overdreven.. Ook niet als je nog maar 12 bent. Vind het eigenlijk wat verontrustend.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:08

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: pijn zul je er altijd van blijven hebben.

Het goede nieuws: dat betekent dat ze je heel veel doet, en dat ze er altíjd toe zal doen. Zo'n bijzondere band raak je nooit kwijt.

Probeer elke keer dat je je verdrietig voelt, te denken aan de mooie dingen.

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 12:10

Bedankt Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:58

Aah, super veel sterkte. Probeer je je er overheen te zetten, Pride had ook niet gewild dat je er zo mee bezig was.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:57

Je gaat er wel aan wennen, die van mij is ook nog sinds kort overleden en ja dromen ga je krijgen en blijven houden.

Omhels die dromen en de tranen die je ervan krijgt omdat je dan wel weet dat je er erg mee heb vermaakt en vice versa, het heb slechter gekund.

Ik doe momenteel niks meer met de paarden, nu ben ik meer full time op de sportschool en sinds kort begonnen met het kickboxen.

Het enige wat ik je kan aanraden is om iets van een afleiding te gaan doen zodat je leven wel gevuld blijft.

Veel sterkte, en het blijft vooral lastig op jou jonge leeftijd.

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 15:03

mijn lesgeefsterpaardrijden heeft me een paar tips gegeven
-hoefijzers mooi maken en ophangen
-haar van pride een armbantje van laten maken of in een mooi potje steken met rozenblaatjes
-halster op hangen
-mijn pony soms eens laten ruiken aan haar borstels
het laatste heb ik gedaan hij keek egt van waar is pride hij (isidore) was hele goede vrinden met pride
zij helpt me wel (mijn lesgeefster) bedankt ook voor jullie reakties

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 11:25

Nieuw potje gekregen van mijn lesgeeftster voor pride haar haren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er zit nog wel niks in

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:54

Pridelover schreef:
Is het raar dat ik elke avond iets tegen haar zeg en mijn dag tegen haar vertel dat help soms ook een beetje

Nee dat deed ik ook altijd. Uren in de stal zitten en gewoon zitten kletsen. Heerlijk therapeutisch

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:20

Je moet zorgen dat het een plekje krijgt. Het verdriet zal altijd blijven, maar je gaat ook weer met een glimlach terug denken aan alle mooie dingen :j
Je kan ,zoals je lesgeefster zei, een hoefijzer versieren. Bijvoorbeeld een mooie foto van de pony er achter plakken en een plukje haar er aan vast maken. En die dan ophangen met de open kant naar boven, zodat het geluk er in valt en niet er uit.
En het is helemaal niet gek om tegen haar te praten!
Toen onze kat was overleden (is dan wel geen paard maar ik had haar al heel m'n leven bij me) had ik een foto van haar bij m'n bed gehangen en elke avond vertelde ik wat aan haar. Na een tijdje werd die behoefte steeds minder en zo heb ik het een plekje kunnen geven.

Heel veel sterkte, en praat er over met mensen bij wie je je prettig voelt! Je ouders misschien, maar een vriendin, leraar of psycholoog kan ook!

Succes :(:)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:24

Misschien je nick veranderen? Je wentelt jezelf helemaal in dit verlies. Dat is ook een keuze, al dan niet bewust. Neem wat afstand.

Prideeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 17:06

Help!
Zaterdag is ze 1 jaar dood ik weet echt niet meer wat ik kan doen ik mis haar verschrikkelijk!

Het potje heb ik gevuld staat op men nagt kastje bij haar foto's

Het staat hier wel in het pride hoekje (ik mijn kamer is er een plek waar vanalles vanhaar is)
Afbeelding

Afbeelding
Hier is het pride hoekje helemaal
Afbeelding

En boven mijn bed hangt ook een foto
Afbeelding

En natuurlijk een hartje met haar naam er in
Afbeelding

Dit zijn zeker nog niet alle foto's,knuffels,beeldjes,tekeningen,... in mijn kamer

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:12

Het is prima dat je verdriet hebt dat is ook helemaal niet erg. Maar heb je al met je ouders er over gesproken? of met iemand anders die je vertrouwd? Want je verdriet /verlies is wel groot.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:21

Er loopt nu al een andere pony of paard rond die jouw liefde en aandacht graag zou willen en het ook nodig heeft.
Stel je er voor open en vindt dan ook begrip bij dat paard of pony voor je verdriet en sta open voor de troost. :(:)