Pony kopen?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_ponyz

Pony kopen?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 09:41

Hee bokkers.
ik zat te denken om een shetlandertje te nemen en hem in het land van de buren zetten. Mijn zusje wou dit ook heel graag dus mijn vraag was hoe duur is een shet per jaar?

Myrth97

Re: Pony kopen?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:43

Bedenk er ook bij dat jet voor je shet leuker is als ie niet alleen staat....

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:46

En een maatje dan? Dan moet je er 2 kopen... En dat is 2x 300,400 (zoiets...) Wat uitkomt op 600,700,800 euro per maand (geen idee per jaar :P )

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:47

Hou er rekening mee dat een shet makkelijk bevangen komt te staan. Je kan niet zo maar een shet in grote weide vol gras zetten ...
En een paardje alleen zetten moet je niet doen. Ze hebben echt nood aan een soortgenoot.
Duur is zo'n beestje qua aankoop niet. Binnenkort zijn er weer verschillende paardenmarkten en daar vind je heel veel shetlanders.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:48

Een shet (inderdaad moet hij wel ook gezelschap hebben) varieert heel erg in kosten. als je geluk hebt alleen bekappen en ontwormen, als je pech hebt medische kosten die even hoog kunnen oplopen als bij een groot paard,dus vele duizenden euro's.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:50

madhatter schreef:
En een maatje dan? Dan moet je er 2 kopen... En dat is 2x 300,400 (zoiets...) Wat uitkomt op 600,700,800 euro per maand (geen idee per jaar :P )
.

800€/maand ??? Om 2 shetlanders op een weide te houden?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:52

800 is wel heeeel veel... Ik denk dat ik inclusief hoefsmid, osteopaat, zadelmaker, tandarts etc op 350€ kom voor m'n pony en haar veulen

love_ponyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 09:58

zat idd wel aan een maatje te denken maar er staat ook een frieze hengst maar ik denk zelf met een draadje ertussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:00

Hoi wat leuk dat je een shetlander wilt kopen. :)
Er is een topic gaande wat een pony/paard nou echt kost per maand. Gebruik hiervoor even de zoekfunctie.

Vergis je er niet in dat een kleine shet net zoveel kan gaan kosten als een grote Belg. :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:25

love_ponyz schreef:
Hee bokkers.
ik zat te denken om een shetlandertje te nemen en hem in het land van de buren zetten. Mijn zusje wou dit ook heel graag dus mijn vraag was hoe duur is een shet per jaar?

Sowieso zou ik ook geen shet nemen, daar kun je als je groter bent toch niet meer op rijden?!
Ga maar eens een keer naar de paqardenmarkt, daar staan genoeg groeten paarden waar je tenminste nog je hele leven wat aan hebt.

Een paard kopen is goedkoop, maar heb je wel het geld voor de onderhoud?
Tandarts, hoefsmid etc.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:30

Klinkt heel leuk een shet. Maar zoals al eerder gezegd zijn ze gevoelig voor hoefbevangenheid dat is een duur geintje en dan zal de shet op de paddock moeten. Hij of zij kan niet alleen dus er zal een paardje bij moeten. Wat wil je ermee gaan doen?
Kosten liggen aan wat de buurman wil hebben. Verder heb je de hoefsmid elke 6 tot 8 weken ongeveer meestal 30 euro. Enting per jaar is 40 euro.
Eventueel hooi en een vitaminekorrel. Een een potje voor de dierenarts.
Reken dus voor 2 shetten op 100 euro en dan nog wat de buurman wil hebben. Dw kans zit er alleen in dat je dan niet heel snel een groot potje hebt voor de da.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:08

FabianHorse schreef:
love_ponyz schreef:
Hee bokkers.

Sowieso zou ik ook geen shet nemen, daar kun je als je groter bent toch niet meer op rijden?!
Ga maar eens een keer naar de paqardenmarkt, daar staan genoeg groeten paarden waar je tenminste nog je hele leven wat aan hebt.

Een paard kopen is goedkoop, maar heb je wel het geld voor de onderhoud?
Tandarts, hoefsmid etc.

Wat is dit? Je kan ook lol hebben van een paard zonder te rijden hoor. Je hebt nog heel wat aan een paard als je niet kan rijden.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:22

Wat vinden de buren van jullie plannen? :P

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:28

Leuk idee! Je zusje vindt het ook leuk en je ouders ( en zoals hierboven staat je buren ) dan? Als het doorgaat niet alleen denken aan de kosten, maar ook aan de organisatie :)

Verder zijn shetlanders hele leuke dieren en rijden is op lange na niet het belangrijkste :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:41

^^ Maar het enige is wel dat ze er 2 moet nemen. ookal staat er een fries: Elk paard moet een kriebelmaatje hebben vind ik :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:06

love_ponyz schreef:
Hee bokkers.

En vinden je buren dit wel goed, omdat er al een hengst in staat?
Maar goed, als je ouders en buren het allemaal prima vinden, gewoon doen natuurlijk.
Je ouders blijven natuurlijk verantwoordelijk dus daar zal het van afhangen, denk ik.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:54

om even op je vraag terug te komen TS, ik denk dat het zo'n 175,00 kost exclusief stalling.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:01

Naast de maandelijkse kosten en het paard zelf, moet je ook de kosten bedenken voor het tuig qua halsters, poetsspullen longeertouwen alles. Daarnaast zou ik dat weiland van je buren niet als houvast gebruiken: stel er gebeurd iets of hij heeft een medisch probleem waardoor hij niet meer (de hele dag) op de wei mag, wat dan? Hou reken met elke mogelijke situatie qua ziekten, stalling etc