hey hey, ik heb pas mijn kleine C pony verkocht, omdat ik veder wil in de spring sport. Met mijn oude pony hebben we op Z niveau gesprongen, dus zou ik graag veder daar in gaan. Ik weeg 47 kilo, en ben 155 cm. Ik dacht zelf een D pony, maar sommige mensen zeggen dat ik veder moet gaan met grotere C ponys. Welke maat vinden jullie dat ik moet nemen, of weten jullie een bepaald ras dat goed bij mij past?
Ik zou een grote D pony (minimaal 1.45m) nemen als ik jou was, daar kun je nog een hele tijd mee vooruit. Een welsh of nrps of newforest zijn leuke sport pony's!
Ik zou gewoon voor de D gaan als jij dat liever hebt. Tenzij je echt een ukkie bent, en dat ben jij niet, ben je eigenlijk nooit te klein voor een pony. Als je zeker weet dat je niet de dressuur in gaat zou ik voor de rassuggesties van Daisssx gaan.
Pebblea
Geplaatst: 10-08-16 21:29
Naar je lengte schat ik dat jij een jaar of 11 bent. Dan zou ik voor een E-pony gaan, want in de periode wanneer jij 12-15 jaar bent zul jij nog een hele groeispurt krijgen, vindt het persoonlijk zonde als je er zo weer uitgegroeid bent.
Dankjewel allemaal! Ik ben 13 jaar, dus is het zoals jullie zeiden misschien wel handig als ik voor een D of E ga. Ik heb al een leuke connemara op het oog!