Wat is jullie mooiste vlechtcreatie? Show het in een reactie!
Heb zelf zo geen foto bij de hand, maar mijn favorieten zijn de hengstenvlecht, knotjes en het matje.
Wat voor gaafs hebben jullie gemaakt met lange manen? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat voor gaafs hebben jullie gemaakt met lange manen? 

laura1204 schreef:Weet iemand trouwens ook hoe je met naald en draad knotten zet? Heb me een keer uitgeleefd, maar dat zag er niet uit
Lijntje02 schreef:laura1204 schreef:Weet iemand trouwens ook hoe je met naald en draad knotten zet? Heb me een keer uitgeleefd, maar dat zag er niet uit
Eerst ongeveer 8 gelijke staartjes in de manen maken.
Daarvan strakke vlechtjes maken en het uiteinde dubbel vouwen naar achteren, daar een elastiekje om.
Die 2 keer naar binnen vouwen.
Met naald en draad er gewoon 2 of 3 keer doorheen gaan, heen en terug, en dan de draadjes afknippen, eventueel nog een knoopje maken
jolmer20 schreef:Leuk topic!
Ik maakte ook altijd erg veel creaties.
Zie al hele gave hier langskomen!
Die van Benfan vind ik ook erg gaaf!
Hier die van mij:
[ [url=m/XxZ4u7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yLrV0k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6WXV7q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sg8bMb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D0zRaN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/axnbD1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PWIx0P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lictCf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lijntje02 schreef:laura1204 schreef:Dankjewel! Zal dit ook werken met manen die tot het einde van de hals komen...?
Gaat moeilijk worden denk ik, dan moet je het vlechtje sowieso 3 of 4 keer dubbel vouwen.
Als het hele dunne manen zijn lukt het misschien nog wel
de hengstenvlecht is dus mijn favoriet bij dit paard 
als je van onder pakt heb je toch dat het lijkt alsof je van beneden naar boven hebt gevlochten?
laura1204 schreef:Hoe doe jullie de hengstenvlecht? Pakken jullie steeds een plukje haar van boven of onder? Ik pak geloof ik steeds van bovenals je van onder pakt heb je toch dat het lijkt alsof je van beneden naar boven hebt gevlochten?
jammer genoeg geen foto bij
AbbyBlues schreef:Ik vlecht zelf eigenlijk nooit (lui wicht) maar ben wel aan het denken om de manen bij de schoft deels in te vlechten met rijden omdat ze anders steeds onder het zadel gaan klemmen. Hebben jullie daar nog leuke ideeën voor?