Ik zit een beetje in de knoop met het trainen van een Shet. En aangezien ik niet echt meer weet hoe ik het verder aan moet pakken zou ik jullie graag om wat hulp willen vragen.
Ik ben begonnen met het oppakken van een 6 jarige Shetlander merrie. Ze kende al wel wat dingen, maar moest nog wel veel bijleren. Ze kan nu braaf blijven staan met borstelen en gedraagt zich goed langs de weg.
Vorige week heb ik haar voor het eerst gelongeerd. Vandaag voor de 2e keer, en het gaat alweer beter. Ze begint het nu een beetje te begrijpen en reageert op de commando's.
Nu wilde ik haar graag vaker oppakken, maar hoe vaak per week? En wat zouden jullie doen ter afwisseling?
Ik ben niet erg ervaren in het opleiden van pony's dus alle tips zijn welkom. Ze moet uiteindelijk gebruikt kunnen worden voor kinderlessen.
-------------------
Nog een klein vraagje
Ik verzorg nu 11 pony's (ze staan wel allemaal op dezelfde plek). Zo in de vakantie lukt dat prima met mijn tijd, maar als de school weer begint, denken jullie dat ik er dan ook nog genoeg tijd voor over houd?
Ik rijd ook nog 2 paarden bij, maar die staan ergens anders.
(Vorig jaar stonden er maar 5 Shetlanders en reed ik geen paard, vandaar de vraag..
)Bedankt alvast