prijs van paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yanaa01

prijs van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:27

hee iedereen,

zoals sommige was wel al weten, krijg ik binnenkort een eigen paard.
nu vroeg ik me af, hoeveel heeft jullie paard/pony gekost, want kon hij/zij toen en nu, en hoe oud was hij/zij toen en nu?

Memere

Re: prijs van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:28

Kijk op sporthorses, marktplaats,kapaza..kun je zelf een oordeel geven.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:36

prijzen voor paarden zijn wat de gek er voor geeft vaak.
dus aan de hand van wat anderen hebben betaald (en ligt er ook nog eens aan wanneer),
kun je geen goede inschatting maken over wat je zelf kunt krijgen voor een bepaalde prijs..

had hier een gelukstreffer.. die van mij was 11, Z dressuur, L Springen, L samengesteld.. Inclusief regendeken, twee fleecedekens, 2 winterdekens, 1 staldeken, 6 dekjes, 1 normaal hoofdstel, 1 anatomisch hoofdstel, 1 dressuur singel, 4 bitjes, 2 sets beschermers waarvan 1 gloednieuw in de verpakking en een volle poetskist voor 2600 euro. Was een gunprijs, goed plekje en niet voornemens hoge dressuur te rijden (is niet zijn ding, ook al heeft hij het gelopen). oh ja en hij werd er ook nog voor afgeleverd (afstand 75 kilometer, dus 150 retour om pony te leveren) met voer voor enkele dagen in porties verpakt, zodat ze 'zeker wist' dat hij tijdens zijn eerste week at wat hij gewend was.

Ik heb mindere paarden voor bijna het dubbele te koop zien staan.

Je kunt beter marktplaats continue in de gaten houden, niet wat je zoekt, maar om te leren.. te samen met sporthorses en boktmarkt en kapaza.. tegen de tijd dat jullie dan actief gaan zoeken weet je een beetje wat je op dat moment kunt krijgen voor jullie budget.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:38

Al wat ik heb of heb gehad was jong bij aankoop en kende helemaal niks. Veulen/ jaarling.

Nu mijn mini merrie koste 100 toen ze 1 was en ze is nu 4 en kan goed grasmaaien. Tegenwoordig rijden er soms kleine kindjes rondjes op.

Mijn paard was 1.5 en hengst toen hij kwam en is nu 4 en ruin. Zelf laten beleren en kent nu net de basis :j overname ben ik nog mee bezig. Maar is een lieve boer dus is al een soort van mij :j zijn verkoop waarde zit nu voor kenners ogen rond de 1750 euro.

Wat je ook zoekt ... het is wat de gek geeft en wat je zoekt.
Ik ben meestal goedkoper uit omdat ik onbeleerde jonkies heb maar zou ook niet weten wat de beleerde kosten

yanaa01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:45

nja, denk dat we nog niet ervaren genoeg zijn om al meteen een jonkie te nemen, of een beestje die net zadelmak is

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:57

Interessant om even te volgen.
Ik rij nu een paard van een ander en wil (vol) pension kosten apart gaan zetten om over enige tijd weer een paard te kunnen kopen. Ik ben me eerst aan het oriënteren op wat ik nou wil (ras, maat leeftijd, sport ervaring enz.) en van plan me de eerste tijd goed in te lezen over wat er allemaal bij komt kijken en ook daar een goed butget voor te sparen.

Ik heb wel de indruk dat paarden flink duurder zijn geworden in de laatste 10 jaar.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:13

Mn shet was net 1 jaar, kon braaf aan een halster lopen en gepoetst worden, hoefjes tillen enz.
Heb er €50 voor betaald, (de benzine kosten om em te brengen :') komt bij kennissen vandaan).
Mn arab was 2 jaar, kon nog niks eigenlijk en heb ik €1000 voor betaald. Zit een leuk papier achter.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 00:50

Ik heb 3 paarden:

Kruising haflinger x tinker, bij aankoop net 4, was zadelmak, braaf en mocht mee hobbelen kende verder weinig. Heb ik 1500,- voor betaald.

Mini paardje, 2 jaar, 'gered' van de slacht. Heb ik 50,- voor betaald (en alle aanpassingen op de wei niet te vergeten :+ )

Kruising haflinger x fries x arabier, 2 maanden oud. Staat nog bij mama en behalve knuffelen en kroelen kent ze niks. Heb ik 750,- voor betaald.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 00:54

1750€ tinker 1,37 m. 5 jaar oud, niks mee gedaan, 180 kilo te zwaar.

Wel een wereld paard aan over gehouden die lekker lang puppy is gebleven <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:28

Ik heb voor mijn ruin van toen 19 250 euro betaald.Hij had m zoveel gelopen(geen idee of dat hoog is hoor)Maar hij ging weg omdat hij het werk niet meer aan kon door zijn leeftijd.Het is wel via via gegaan dus we hadden er beide vertrouwen in.En een goed tehuis was belangrijker dan de prijs.Dus ik had een super leuk paard voor recreatie en zijn vorige eigenaar blij met een zeer goed tehuis voor haar paard.Ze komt af en toe nog naar hem kijken.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:08

200 euro voor een veulen kon nog helemaal niks. Nu is ze 4 1,35 hoog kan vd rijden en helemaal bomproof verkeersmak. Volgens de verzekering toen ze gebeurt werd minstens 3000 waard nu
Maar zou haar nooit weg doen

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:58

mijn tinker kruising heeft €1800 gekost. ze was 3, ze was zadelmak en daar was alles mee gezegd.
ze was niet ge-ent en niet gechipt en haar hoeven waren slecht.
inmiddels is ze 12 en rijden we voornamelijk bitloos. gaan we regelmatig met de trailer op stap
(na een trailerlaad cursus gaat ze er eindelijk in)

mijn shetlander was 250 gulden. 3 jaar, hengst en niet beleerd. en ook niet ge-ent, chippen was toen niet verplicht (1998 gekocht) inmiddels is hij 21 (ruin) bereden en kan voor de kar.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:51

Ik heb een Tinker waarvoor we 1800 euro voor hebben betaald, inclusief halster, zadel, kopstuk, dazendeken en dekking. Ze is zadelmak en verkeersmak, en ik vind die prijs prima :)

Maar ja, dat kan ook aan mij liggen hè ;)
Laatst bijgewerkt door MaritB op 09-08-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Graag EDIT knop gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:36

JiskaVV schreef:
Ik heb een Tinker waarvoor we 1800 euro voor hebben betaald, inclusief halster, zadel, kopstuk, dazendeken en dekking. Ze is zadelmak en verkeersmak, en ik vind die prijs prima :)

inclusief kopstuk ? niet gewoon een compleet hoofdstel? en een dekking ? apart zeg! haha

bij mij kreeg ik ook zadel en hoofdstel erbij en natuurlijk een halster waar stroo-toutjes aan zaten omdat halster kapot was. ik heb alles direct vervangen en niks gebruikt. manege kwaliteit.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:03

Caithlynn schreef:
JiskaVV schreef:

inclusief kopstuk ? niet gewoon een compleet hoofdstel? en een dekking ? apart zeg! haha

bij mij kreeg ik ook zadel en hoofdstel erbij en natuurlijk een halster waar stroo-toutjes aan zaten omdat halster kapot was. ik heb alles direct vervangen en niks gebruikt. manege kwaliteit.

Inclusief COMPLEET hoofdstel dan, en inclusief dekking. Bij ons is het van goeie kwaliteit volgens mij want er is niets kapot en de hoefsmid heeft ook gezegd dat de meeste dekens echt slechte kwaliteit zijn, maar die van ons valt nog mee. Dus ja. Prijzen verschillen he.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:46

Mijn ruin nu 10 jaar, vorig jaar gekocht,172 cm hoog bruin M dressuur gelopen, super super super braaf! Verkeersmak etc. Braver dan deze vind je ze niet, prijs tussen de 4000-5000

Mijn pas aangekochte 3 jarige ruin nu 165 cm, net zadelmak, braaf, en heel knap.. Goed gefokt. Ook tussen de 4000-5000,-

Excl toebehoren, bij allebei zat niks bij.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:55

Mijn arabjes zo rond de 3750 euro (wel jaren geleden).
Mijn merrie zonder papieren, agressief, zat vast in de rug, koliekgevoelig, niet de makkelijkste om te rijden, kostte 2500 euro terwijl ze toen niet eens de slachtprijs waard was (ingeschreven als sportpaard, dus kon niet naar de slacht), maar zou ik nu voor het tienvoud niet verkopen. Ongetwijfeld was ik toendertijd de enige gek die die prijs wou geven, maar ze stond bij mij op stal en wou haar niet kwijt, en het is helemaal goedgekomen met ons. :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:03

Achteraf wat te veel, maar mijn lieve Moor is het waard ;) Het is maar net wat een gek ervoor geeft.