Ik liep een stukje over het pad en ik schrok me kapot! Er stond een klein ezeltje midden op het fietspad!
Ik dacht eerst dat hij ergens ontsnapt was maar het arme beestje blijkt aan een ketting te zitten, midden in de zon, zonder water!
Na wat verder rondkijken merkte ik op dat er naast het pad ook nog een pony in de berm te staan… zelfde principe, geen water, geen schaduw, niks!
Blijken ze van het circus verderop te zijn! Heb het een beetje in de gaten gehouden vandaag maar ze hebben van ’s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat niks gehad!
De arme beestjes zien er ook niet al te best uit… de hoeven zien er niet uit, ze zitten helemaal onder de vliegen/dazen en ze hebben krasjes op hun kont die lijken van een zweep te zijn..
En buiten dat zijn ze doodsbang van mensen… ik ben er al een aantal keer naartoe gegaan en ik heb een bak water bij de twee gezet… de pony drinkt eruit maar het ezeltje is doodsbang voor de bak en blijft er zo ver mogelijk in paniek vanaf staan.
Ik heb zo’n medelijden met de twee en ik wil wat voor ze doen maar weet niet goed wat… hebben jullie nog tips/ideeën?
Xx Auke
ik zou idd elke dag water brengen.