Is een soort van groom een leuk idee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HopeDreamer

Is een soort van groom een leuk idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 12:28

Hoi hoi!

Ik sta op een kleinschalige stalling.. Dus er zijn niet altijd mensen op de stal aanwezig... Omdat ik het altijd heel leuk vind om te kletsen leek mij het leuk een soort van groom/paarden vriendin te hebben... Is dit alleen wel zo'n goed idee? Ik red namelijk alles prima in m'n eentje. Maar wat gezelschap zou wel leuk zijn... Ik wil sowieso niet iemand die alleen maar aan rijden denkt, en die daar ook alleen maar voor komt... Zoals ik al zei, ik red alles prima in m'n eentje... In principe is het dus ook niet nodig, maar vind het wel gezllig om met iemand te praten.
Hoe denken jullie hier over?
Ik ben trouwens niet van plan om te verplaatsen van stalling, omdat deze mij prima bevalt.
Groetjes HopeDreamer

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:50

TAO -> YRT.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:50

Maar wat is dan je bedoeling, een soort verzorgster of bijrijder die komt op de tijden dat jij er ook bent?

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:01

Barbet schreef:
Maar wat is dan je bedoeling, een soort verzorgster of bijrijder die komt op de tijden dat jij er ook bent?

Een soort van kletsmaatje. Die het net als ik gewoon gezellig vind om naar de paarden te gaan. Soort van bijrijder voor de gezelligheid. Een bijrijder is niet nodig, maar voor de gezelligheid. Dat je niet altijd aleen bent. :)

Juliette61

Re: Is een soort van groom een leuk idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:04

Ik denk dat het best een leuk idee is, mits de bijrijdster ook wel iets met de pony mag. Als je zelf geen paard hebt is dat hartstikke leuk! :j
Heb je geen vriendin die het leuk zou vinden?

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:09

Juliette61 schreef:
Ik denk dat het best een leuk idee is, mits de bijrijdster ook wel iets met de pony mag. Als je zelf geen paard hebt is dat hartstikke leuk! :j
Heb je geen vriendin die het leuk zou vinden?

Er mag alles met de pony gedaan worden, mits diegene goed met haar om kan gaan. Dus rijden, longeren, noem maar op.

Heel veel van mijn vriendinnen zijn op vakantie of ze zitten met hun ouders... Of ze denken alleen aan rijden.. (Daar erger ik me zo enorm aan) En verder heb ik wel een paar vriendinnen die het gewoon leuk vinden om wat te doen met de pony ook al is het alleen maar borstelen. Maar die kunnen helaas niet zo vaak.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:22

Ik snap het eigenlijk wel wat je mist.
Meestal ben ik ook alleen op stal, mijn paard staat particulier op een boerderij.
Soms is er eens iemand waar je mee kan kletsen of een kopje koffie drinken.
Dat is wel heel gezellig inderdaad! :)

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:24

Barbet schreef:
Ik snap het eigenlijk wel wat je mist.
Meestal ben ik ook alleen op stal, mijn paard staat particulier op een boerderij.
Soms is er eens iemand waar je mee kan kletsen of een kopje koffie drinken.
Dat is wel heel gezellig inderdaad! :)

Inderdaad, precies wat je zegt! :)

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:48

Dan denk ik dat je best een verzorgster kan vinden hoor! Er zijn vast en zeker zat meisjes die dat net zo gezellig zullen vinden! Misschien een advertentie op Marktplaats, of hier, op de Bokt markt?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:00

Ik kom even zeggen dat ik je haflinger erg knap vind! <3 Las dit namelijk in je profiel:

Ze kan 1.60m vrijspringen en van dressuur, de piaffe, wijken, schouder binnen en buitenwaarts.

Ik ben er nog nooit zo een tegengekomen :D

On-topic; ik denk dat er genoeg meiden zijn die met jou mee willen naar je speciale pony! Misschien inderdaad een advertentie plaatsen (na goedkeuring van je ouders natuurlijk, zij moeten er wel van op de hoogte zijn :) )

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 14:19

xxPaige schreef:
Ik kom even zeggen dat ik je haflinger erg knap vind! <3 Las dit namelijk in je profiel:

Ze kan 1.60m vrijspringen en van dressuur, de piaffe, wijken, schouder binnen en buitenwaarts.

Ik ben er nog nooit zo een tegengekomen :D

On-topic; ik denk dat er genoeg meiden zijn die met jou mee willen naar je speciale pony! Misschien inderdaad een advertentie plaatsen (na goedkeuring van je ouders natuurlijk, zij moeten er wel van op de hoogte zijn :) )

Dankjewel!

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:28

heb je foto's van het wijken en vrijspringen etc?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:31

Maar heb je dan 2 paarden? Zodat je ook echt samen kan rijden? En zou de bijrijder ook mogen komen op dagen dat jij niet kan of alleen samen met jou? :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:45

kelseyclover schreef:
Google is uw vriend ;)

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 14:47

kelseyclover schreef:

Nee, sorry.
Ben vaak alleen bij m'n pony dus dan gaat dat wat lastig ;) haha

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:46

Ik ging vroeger altijd mee met mijn beste vriendin naar de haflingers die zij toen verzorgde. Konden we eigenlijk ook alleen borstelen en mee lopen, maar het was dus met 2 mensen een stuk beter dan helemaal alleen! Daar zijn zeker mensen voor te vinden, en jij hebt als bonus ook nog eens een pony die lekker veel kan en waar een ander dus ook nog wat van kan leren! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:58

Maar je moet iemand wel wat bieden. Alleen kijken hoe jij gaat rijden houdt de gemiddelde verzorger niet zo lang vol.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 16:03

troi schreef:
Maar je moet iemand wel wat bieden. Alleen kijken hoe jij gaat rijden houdt de gemiddelde verzorger niet zo lang vol.

Tuurlijk! :) Er zou vanalles mogelijk zijn zoals rijden etc..

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:19

HopeDreamer schreef:

Dus ga jij toekijken hoe je verzorger aan het rijden is?
Want dat gebeurd er dan als je maar 1 paard hebt waar je beiden op wilt rijden.
Kom je nog niet aan kletsen toe :o

Ga dan mennen zou ik zeggen hahaha. Gezellig samen al kletsend op 1 kar met 1 pony op stap :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:24

Je kunt prima met z'n tweeën met een paard doen hoor. Als mijn beste vriendin mee gaat rijd ze ook gewoon op mijn paard als ze wil, daarnaast ben je aan het poetsen, wassen en alles er omheen. Dat is altijd super gezellig. Je kunt toch om en om even rijden. Wij banketstaaf dan gewoon door.

Ook als m'n pa mee is, dan praat ik gewoon met hem tijdens het rijden of longeren.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 16:31

Isapaardje schreef:
HopeDreamer schreef:

Dus ga jij toekijken hoe je verzorger aan het rijden is?
Want dat gebeurd er dan als je maar 1 paard hebt waar je beiden op wilt rijden.
Kom je nog niet aan kletsen toe :o

Ga dan mennen zou ik zeggen hahaha. Gezellig samen al kletsend op 1 kar met 1 pony op stap :)

Er zijn nog andere dingen naast het rijden he ;) Verder kan je van elkaar leren, met hoe diegene de dingen aanpakt :)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:36

Ik vind dit persoonlijk best leuk. Vooral in de vakantie, er zijn denk ik genoeg mensen die mee willen hoor

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 19:39

GarBel schreef:
Ik vind dit persoonlijk best leuk. Vooral in de vakantie, er zijn denk ik genoeg mensen die mee willen hoor

Dankjewel!

Ik heb zelf wel gereageerd op een paar advertenties van mensen die een verzorgpony zoeken, alleen helaas na een paar week nog steeds geen reactie en de advertentie is verwijderd. Ik vind dan toch wel dat je netjes even kan zeggen dat je bijv al wat hebt..